عملیات ضربتی اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر بعداز ظهر امروز (جمعه، ١٨ تیرماه) آغاز شد.

تیم‌هایی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب و شرکت ملی حفاری ایران در این عملیات حضور دارند و  همه این تیمها به صورت مشترک عملیات ضربتی اطفای حریق را آغاز کردند.

با توجه به این که نگرانی هایی نسبت به مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C که هم اکنون در حال آتش است وجود داشت، اما طبق اخبار مسئولان حاضر در منطقه، با تخلیه کامل مخازن اطراف، هم اکنون این مخازن در ایمنی هستند.

 

بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته است که تا پایان عملیات اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در بندر ماهشهر می ماند؛ آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر از روز چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) شروع شده است.

این گزارش حاکی است مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دقایقی قبل گفت: آتش سوزی مخزن ٢٠٠١C در صورت عدم موفقیت عملیات ضربتی مشترک، با توجه به میزان محتویات مخزن تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

عادل نژاد سلیم در گفتگویی تلفنی با شبکه خبر با بیان این که امیدوارم این عملیات مشترک با موفقیت به پایان برسد، تصریح کرد: در غیر این صورت با توجه به حجم مواد باقیمانده در مخزن باید تا سوختن کامل مواد صبر کرد.

وی با بیان این که با توجه به میزان محتویات مخزن  ٢٠٠١C اگر مشگل خاصی ایجاد نشود تا فردا صبح (شنبه، ١٩ تیرماه) این مواد سوخته و آتش پایان می گیرد، درباره عملیات ضربتی اطفای حریق افزود: عملیات از طریق هوا و زمین در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: تانکرهای فوم و آب اقدام به خاموش کردن آتش از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب کرده اند همچنین هلی کوپترها از هوا در حال انجام عملیات هستند.

نژاد سلیم تاکید کرد: شرایط کاملا تحت کنترل هست و از دیشب مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C  که در حال آتش بوده تخلیه شده و در ایمنی کامل هستند.

به گزارش خبرنگار فارس هم اکنون اخبار غیر موثقی از شکست عملیات مهار و خاموش کردن آتش در پتروشیمی بوعلی حکایت می کند.