سهم صنعت از منابع بانکی پرداخت نشده است

 نعمت زاده در همایش روز ملی صنعت و معدن و تجارت اظهار داشت: نارسایی های موجود در اقتصاد جامعه توسط کارآفرینان باید از بین برود.

 

وی ادامه داد:یک واحد تحقیق و توسعه اقدام به بررسی چالش های بخش صنعت و معدن کرده و مشخص شده که با توجه به اینکه صنعت از سایر بخش ها بیشتر به تکنولوژی نیازمند است در دوران تحریم بیشتر لطمه خورده است.

 

نعمت زاده ادامه داد:بحث ارز یکی دیگر از چالش های موجود در این بخش است که این مشکل در جلسات متعدد عنوان شده و قرار است به سمت تک نرخی شدن پیش رویم.

 

وزیر صنعت گفت: پایین بودن سود سرمایه گذاری صنعتی از دیگر چالش های پیش رو است که باعث شده حدود 25درصد رشد منفی در سرمایه گذاری این بخش داشته باشیم.

 

وی با اشاره به عدم اختصاص سهم بانکی در حوزه صنعت و معدن اظهار داشت:سهم بانکی صنعت و معدن به 29درصد کاهش پیدا کرد و در حال حاضر که نیاز مبرم به اشتغالزایی داریم این سرمایه ها به سمت اعطای تسهیلات به بخش های خدماتی سوق پیدا کرده است.

 

نعمت زاده افزود:وقتی بانک مرکزی حاضر به پرداخت سهم صنعت نباشد چنین نابسامانی به وجود خواهد آمد.

 

وی تصریح کرد:فشار مالیاتی و تامین اجتماعی از دیگر چالش های این بخش است و تقاضا داریم اظهارنامه های واحدهای صنعتی و تولیدی ازجانب سازمان امور مالیاتی محترم شمرده و طبق آن مالیات برای آنها تعریف شود.

 

عضو کابینه دولت با اشاره به واردات بی رویه و غیرقانونی گفت:یکی از مبادی ورودی کالاها به صورت بی رویه و در برخی اوقات قاچاق،  مناطق آزاد هستند که متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری صنعتی مطلوبی وجود ندارد وباید به این نکته توجه کرد اگر هرجه بیشتر برای افزایش صادرات در این مناطق سرمایه گذاری کنیم آینده بهتری در انتظار اقتصاد کشور خواهد بود.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به برخورد قاطع با قاچاق عنوان کرد:از این پس با ورود کالاهای قاچاق به شدت برخورد می کنیم و مقرر شده اگر بار قاچاقی وارد کشور شود اقدام به انهدام آن خواهیم کرد.