مدیران متخلف در کشور ما هرگز بازخواست نمی‌شوند

 محمد لاهوتی اظهار داشت: اگرچه به اضمحلال رفتن صنایع در کشور ما داستان جدیدی نیست، اما قصه مدیران ناکارآمد و ناسازگار همچنان ادامه دارد و شاید امروز بیش از هر زمان دیگری نه‌تنها از سوی بخش خصوصی، بلکه از زبان دولت هم این دغدغه شنیده می‌شود.

وی افزود: آنچه که در تمام این سال‌ها از آن غفلت شد و آن را می‌توان حلقه گمشده این مصیبت تعبیر کرد، نظارت است. این موضوع باعث شده کمتر مدیری، مسوولیت عملکرد خود را بپذیرد.

رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: به نظر می‌رسد ناکارآمدی و ناتوانی مدیران به دلیل عدم برخورد با آنان باعث دغدغه و نگرانی مدیر خاطی نیز نبوده و از آن بدتر اینکه بعضا مشاهده شده همان مدیران که واحدها را به اضمحلال کشیده‌اند، در مسوولیت‌های بالاتر گمارده شده‌اند یا در بدترین حالت جذب بخش خصوصی شده‌اند تا از ارتباطاتشان بهره ببرند.

لاهوتی عنوان کرد: مدیران متخلف هرگز در کشور ما بازخواست نمی‌شوند، کسی از آنها نمی‌خواهد که پاسخ دهند مثلا چرا در دوره مدیریتشان یک واحد موفق به ورشکستگی و نابودی رسیده است. آنها هم هیچ نگرانی از چگونگی عملکرد خود ندارند.

وی متذکر شد: بسیار پیش آمده که در معرفی مدیر جدید از آنها تشکر هم می‌کنند و بعد هم مدیر بعدی می‌آید و این دور باطل کماکان ادامه پیدا می‌کند.

رییس کنفدراسیون صادرات گفت: تمام این عوامل باعث شده تا برندها در کشور ما به‌راحتی بمیرند و اثری از آثارشان باقی نماند.