حذف کارت سوخت در دستور کار مجلس نیست
سیدعلی ادیانی راد نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص تغییرات احتمالی در قانون بودجه سال 95 به ویژه در خصوص قیمت و نحوه عرضه سوخت، گفت: حذف کارت های سوخت را به مصلحت کشور نمی دانم، این در حالیست که یکی از کارکرد های کارت سوخت، کنترل مصرف مردم است . در حال حاضر مردم از کارت شخصی استفاده نمی کنند، اما استفاده از کارت سوخت موجود در جایگاه سبب ایجاد کنترل های نسبی بر روی میزان و چگونگی مصرف، می شود.

وی ادامه داد:حذف سامانه هوشمند و کارت های سوخت در دستور کار نیست و برای تحقق این امر ابتدا باید کارهای تکمیلی و فرآیند خاصی طی شود که زمان آن هنوز فرا نرسیده است.

ادیانی تاکید کرد: در این خصوص هنوز رای گیری در کمیسیون صورت نپذیرفته اما آنطور که به نظر می آید سایر اعضای کمیسیون نیز مخالف حذف کارت سوخت هستند.

وی در خصوص قیمت سوخت اظهار داشت: هر کجا کالا یا خدماتی به دو نرخ عرضه شود حتما رانت،فساد و ویژه خواری نیز به وجود خواهد آمد برهمین اساس اگر قیمت تک نرخی شود، که نظر ما هم در مجلس بر عرضه به قیمت واحد است، این گونه مسائل نیز از بین خواهد رفت.

نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: وجود کارت سوخت، با ایجاد یک ذهنیت و بار روانی سبب اصلاح الگوی مصرف سوخت شده و آن را متعادل خواهد کرد.