حمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه نشست تجاری سازمان صنایع غذایی ایران با کشورهای منطقه با اشاره به وجود 17 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان افزود: سالانه 6 میلیارد دلار کالا از این تعداد واحد صنعتی صادر می شود.

وی گفت: محصولات پتروشیمی 1.5 میلیارد دلار، فرش و صنایع دستی 300 میلیون دلار، محصولات معدنی 500 میلیون دلار، محصولات کشاورزی 400 میلیون دلار و محصولات عمومی 1.8 میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران حجم صادرات در بخش خدمات از این استان را 5 میلیارد دلار دانست و ادامه داد: سهم استان تهران از صادرات بخش خدمات فنی و مهندسی کشور 75 درصد به ارزش 1.6 میلیارد دلار، 20 درصد صادرات خدمات گردشگری و توزیع کشور به ارزش 1.5 میلیارد دلار و صادرات خدمات حمل و نقل و ترانزیت کالا 68 درصد معادل 1.8 میلیارد دلار است.

مس فروش با اشاره به وجود 17 شهرک صنعتی مصوب و 23 بافت صنعتی در استان تهران افزود: 40 درصد کارت های بازرگانی صادره در کشور ویژه استان تهران است.

وی 260 شرکت را در بخش خدمات فنی و مهندسی فعال دانست و گفت: دو گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و تهران از دیگر ظرفیت های موجود در استان تهران است.

مس فروش با اشاره به اجرایی شدن 68 درصد ترانزیت بین المللی از استان تهران ادامه داد: بزرگترین پایانه گل و گیاه در استان تهران در دست احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران توسعه سرمایه گذاری خارجی و استفاده از کشورهای دارای فناوری را در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی از اولویت فعالیت های این سازمان اعلام کرد و تصریح کرد: رشد 14 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته از اهداف این سازمان است که در سال 96 نیز با شناسایی مشکلات و رفع آنها روند افزایشی را طی خواهد کرد.

مس فروش با ابراز امیدواری به نتایج برگزاری این همایش و ختم آن به انعقاد قراردادهای مفید برای ایران افزود: در این همایش که با حضور کشورهای آذربایجان، روسیه، عراق و افغانستان برگزار شده است طرف ایرانی با صاحبان 50 نشان تجاری واحدهای تولیدی و تجاری نشست چهره به چهره برگزار خواهد کرد.