تمامی صاحبان کسب وکار که به دنبال بازاریابی اینترنتی می باشند واژه سئو سایت و بهینه سازی سایت را شنیده اند و اهمیت آن را در کسب سودآوری می دانند. موتورهای جستجو یکی از مهم ترین و قوی ترین بازاریان اینترنتی معرفی می گردند که کاربران بسیاری را به واسط کلمات کلیدی مختلف و نیز عبارات و جملات مختلف به سایت های متعدد هدایت می نماید. کاربران با توجه به نیاز و خواسته خود کلمه ای را در موتورهای جستجو درج می نمایند و در نتیجه امر لیستی از سایت ها را در آن حوزه مشاهده می نمایند. حال اگر کسب وکار شما در این لیست و با رنکینگ بالا باشد در نتیجه امر شما شانس بالایی برای بدست آوردن سود خواهید داشت.

 

نقش سئو سایت در بازاریابی آنلاین

اگر بخواهیم نقش سئو سایت را در بازاریابی آنلاین بیان نمایید برجسته ترین عملکر ان در جذب ترافیک خواهد بود. فرض نمایید شما سایت خود را در زمینه های کاری بیل مکانیکی ، کامیون ، طراحی لوگو ، ترجمه مقاله   ، طراحی سایت ، دوربین مدار بسته  ، قالب وردپرس فارسی ، تور لحظه آخری ،باربری ، انتخاب رشته کنکور  ، اتوبار طراحی نموده اید ، حال تا زمانی که کاربران وارد سایت شما نشوند و ترافیکی در سایت شما وجود نداشته باشد نخواهید توانست اهداف اقتصادی و مالی خود را مدیریت نمایید. پس در واقع لازمه فروش اینترنتی و کسب بازاریابی اینترنتی موفق ترافیک کاربران و مشتریان خواهد بود. البته جامعه هدف و انتخاب افرادی که نیازمند کسب وکار ما می باشند آیتم قابل توجهی خواهد بود. موتورهای جستجو به ویژه گوگل به عنوان قوی ترین و پرکاربردترین موتور جستجو توسط کاربران نقش بسزایی را در این راستا ایفا می نمایند. کاربران با توجه به نیاز و خواسته خود کلمه کلیدی را درج می نمایند و در واقع امر کاربرانی که نیازمند خدمات و محصولات می باشند اقدام به این امر می نمایند که این خود مناسب ترین جامعه هدف را می سازد. اگر کسب وکار شما در حیطه نیاز و خواسته کاربر باشد پس در لیست نتایج قرار خواهید گرفت و هر چه شما رنکینگ بالاتری در این لیست نسبت به رقبا داشته باشید شانس بالاتری را برای بدست آوردن مشتری و ترافیک پیدا خواهید نمود. سئو سایت و اصول بهینه سازی سایت همین مقصود و هدف را برای کسب وکار شما پیاده سازی می نماید بطوریکه می خواهد سایت را در تطبیقی از الگوریتم های گوگل که در رنکینگ سایت ها قرار می دهد چیدمان نماید.

 

 

نقش سئو در برندسازی کسب وکار شما

سئو در پروسه خود مواردی را لحاظ می نماید که علاوه بر قدرت گیری شما در موتورهای جستجو دیگر محیط ها و فضاهای آنلاین را نیز مورد تمرکز و توجه قرار می دهد و همچنین در تفکر و اعتمادی که کاربران به سایت شما خواهند نمود نیز اثرگذار می باشد. در پروسه سئو سایت ما تولید محتوا ، انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی ، ویدیو مارکتینگ را دارید که تمامی این ها در شناساندن برند شما به کاربران و وب برندینگ شما اثرگذار می باشد. بازارایابی محتوا و استراتژی محتوا یکی از مهم ترین اصول سئو می باشد که با تولید محتوای یکتا و ناب خواهید توانست رنکینگ بالایی را در موتورهای جستجو بدست آورید. به موازات آن زمانی که کاربر به مطالعه مطالب و محتوای شما می پردازد اگر آنها را مطابق خواسته و نیاز خود بداند در نتیجه تمایل خواهد داشت که مطالب بیشتری ار مطالعه نماید و تایم بیشتری را در سایت شما بگذارد و نیز همچنین در دیگر زمان ها نیز برای یافتن پاسخ سوال خود به سایت شما رجوع می نماید. اینها حاکی از ایجاد اعتماد کاربر به سایت و کسب وکار شما می شود و نوعی وفاداری را برای شما ایجاد می نماید  این حک شدن نام تجاری شما در ذهن کاربر هدف برندسازی قرار می گیرد. انتشار این محتوا در شبکه های اجتماعی خود می تواند علاوه بر هدایت ترافیک کاربران ، موجب معرفی محصولات ، خدمات و نیز نام تجاری شما به دیگران شود. علاوه بر اینها وجود لینک محتوای شما در شبکه های اجتماعی اثرگذاری در سئو سایت شما خواهد داشت. مطالب بیان شده حاکی از این می باشد که شما با پیاده سازی اصول سئو سایت و همچنین تمرکز قرار دادن المان های آن، خواهید توانست علاوه بر ایجاد سئو ، به بنرسازی کسب وکار خود در فضای آنلاین اقدام نمایید که گامی فراتر و پیش تر از سئو خواهد بود.