هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 1315.93 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا در معاملات آتی 0.1 درصد کاهش یافت و در 1319.10 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 1.30 دلار یا 0.1 درصد افزایش یافت و در 1320.80 دلار بسته شد.

در بورس طلای شانگهای چین شمش طلا با عیار 99.99 درصد به میزان 0.3 درصد کاهش یافت و 283.09 یوان در هر گرم (1319.87 دلار در هر اونس) معامله شد.

روند رشد قیمت طلا در سال 2016 با معطوف شدن توجه سرمایه گذاران به نشست بانک مرکزی آمریکا و تردید درباره احتمال گسترش سیاستهای محرک مالی بانک مرکزی ژاپن متوقف شده است با اینهمه این فلز ارزشمند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون همچنان 24 درصد رشد قیمت داشته است. در حالیکه معامله گران تنها 10 درصد احتمال می دهند که نرخهای بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا کند، احتمال عادی سازی نرخها در دسامبر از 15 درصد در یک ماه قبل به 50 درصد افزایش یافته است.

به گفته برایان لام، کارشناس بازار طلا در شرکت فیلیپ فیوچرز، طلا در محدوده قیمت کوچکی معامله می شود زیرا بازارها در انتظار نتیجه نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا هستند.

آمار اقتصادی مطلوبی که اخیرا در آمریکا انتشار یافته اند، احتمال افزایش نرخهای بهره را تقویت کرده اند با اینهمه بیشتر فعالان بازار همچنان بر این باورند که بعید است بانک مرکزی پیش از دسامبر به چنین کاری اقدام کند. تحلیلگران می گویند آمار اشتغال قوی ماه ژوئن از امکان تحکیم سیاست پولی آمریکا در آینده نه چندان دوری حمایت کرده است. نرخهای بهره بالاتر دارایی‌های دارای بازده را سودآورتر کرده و جذابیت طلا را کاهش می دهد. به گفته تحلیلگران، اُفت طلا به دلیل بهبود ریسک پذیری در بازارهای مالی و قوی‌تر شدن دلار است.

شاخص دلار بلومبرگ برای سومین بار در چهار روز گذشته صعود کرد و حداکثر 0.3 درصد افزایش یافت. طلا و دلار آمریکا معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند و صعود ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز انجام می شود برای دارندگان واحدهای ارزی دیگر گران‌تر می کند.

آمار بلومبرگ نشان داد ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا روز سه شنبه 4.4 تن کاهش پیدا کرد و به 1996.2 تن رسید که پایین‌ترین میزان در حدود دو ماه گذشته است.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 19.64 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.07 درصد کاهش، در 1093.18 دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.09 درصد کاهش، 688.48 دلار معامله شد.