در سال های اخیر به سبب گران بودن اینترنت موبایل و متناسب نبودن قیمت آن با درآمدهای مردم، بیشتر کاربران برای استفاده از اینترنت موبایل از طرحهای اپراتورهای مختلف استفاده می کنند.

کاهش قیمت اینترنت سودی برای کاربر نهایی ندارد

 

شرایط به گونه ای است که حتی بر اساس تحقیق میدانی صورت گرفته مشخص شده است که از هر 10 نفر تنها یک نفر از طرح اپراتورها برای استفاده از اینترنت به صورت آزاد استفاده می کند که آن یک نفر هم به دلیل عدم آگاهی از طرح ها تن به قیمت های نجومی اینترنت موبایل سپرده است.

حال اما رگولاتوری در مصوبه جدید خود فقط یک دهم ریال از قیمت اینترنت موبایل کم کرده است. در واقع بر اساس مصوبه جدید رگولاتوری سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از اینترنت از  "۰.۵"به  ""۰.۴ ریال کاهش یافته است که رقم بسیار ناچیز و نامحسوسی است و علاوه بر این با توجه به استفاده بیشتر کاربران از طرح ها عملا نتیجه مشخصی هم نخواهد داشت و بیشتر روی کاغذ نمود دارد.

کاهش قیمت اینترنت سودی برای کاربر نهایی ندارد

اما اوضاع درباره میزان کاهش قیمت اینترنت خانگی هم بهتر از موبایل نیست؛ براساس اعلام مخابرات کاربران این ارایه دهنده عمده اینترنت خانگی که از سیستم‌های غیر حجمی استفاده می‌کنند، بسته به سرعت دریافتی بین 11 تا 33 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر کاربران اینترنت خانگی پرسرعت حجمی هم باتوجه به سرعت دریافتی خود بین 6 تا 39 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.

 

نکته قابل توجه اینجاست که این تغییر قیمت ها بر اساس مصوبه جدید رگولاتوری صورت گرفته است و البته با توجه به محاسبه قیمت نهایی باز هم چندان تخفیف داندانگیری نمی شود.