نیره پیروزبخت اظهار داشت: بازنگری در استاندارد بیشتر کالاها و تجهیزات نفتی آغاز شده است.

وی افزود: برخی کالاها مشمول استاندارد شرکتی هستند که در حال تدوین استاندارد ملی برای آنها هستیم.

پیروزبخت اظهار داشت: بازنگری در استاندارد بنزین نیز در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد که البته اجرایی شدن آن نیازمند مصوبه هیأت وزیران است.

به گفته وی، نحوه اجرای استاندارد بنزین و اینکه مثلا خودروهای تولیدی در چه زمانی با استاندارد یورو 4 یا یورو 5 عرضه شوند توسط سازمان محیط زیست مشخص می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نامه ارایه شده از سوی دودانگه مشاور وزیر صنعت به رئیس سازمان استاندارد برای ثبات بخشی به استاندارد خودروهای وارداتی گفت: نامه‌ای به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: مقررات واردات خودرو واضح و شفاف است و این موضوع مد نظر کارگروه متشکل از سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، سازمان توسعه تجارت و معاونت تولید وزارت صنعت قرار دارد.

رئیس سازمان استاندارد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بحثهای مطرح شده مبنی بر وجود الکل در برخی نوشیدنی های خارجی موجود در بازار از جمله هوفنبرگ و آیسی مانکی گفت: محصولاتی که از مبادی رسمی به کشور وارد می شوند مشمول استاندارد و کنترل هستند اما بخش زیادی از نوشیدنی های خارجی از طریق قاچاق وارد بازار می شوند.

وی توضیح داد:در دستورالعمل جدیدی که برای کنترل حلال بودن محصولات غذایی تدوین شده است، باید ردیابی و مستندات کالای وارداتی موجود باشد.

پیروزبخت از نمونه برداری و آزمون نوشیدنی هوفنبرگ در پی بوی مشکوکی که از این نوشیدنی استشمام می شد خبر داد و گفت: در آزمون این محصول متوجه شدیم که حاوی الکل نیست.