حجت الاسلام کشوری گفت: آقای نوبخت در گزارش اخیر خود، در مورد برنامه ششم توسعه  توضیحاتی ارائه کرد که با بحث رهبری درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تعارض است.

وی افزود، رهبری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نقشه جامع اداره کشور می‌دانند ولی نوبخت یک لایحه 5 صفحه‌ای را خدمت رهبری ارائه می‌کند. به صورت طبیعی در این تعداد صفحه نمی‌شود نقشه اداره کشور را تبیین کرد. کار انجام شده از سوی دولت برای الگو،  یک خروجی دور از انتظار بوده است. ایشان به نوبخت می‌گویند شما برای بحث الگو عجله نکنید.

کشوری ادامه داد: این "عجله نکنید" ناظر به کار ضعیف دولت در حوزه الگو است. در ادامه رهبری یک توصیه‌ای به نوبخت می‌کنند مبنی بر اینکه حتی تمام دستگاهها را درگیر کار تدوین الگو کنید. بنابراین تمام روایتی که آقای نوبخت از جلسه با رهبری درباره الگو مطرح کرد ناظر به کار ضعیف دولت در این حوزه می‌باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: اینکه نوبخت بخواهند از این مباحث نتیجه گیری کند که درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کاری انجام نشده حتما خلاف واقعیتهای موجود در جریانهای فکری انقلاب است.

وی افزود: تنها در شورای راهبردی الگوی پیشرفت، نزدیک به 3000صفحه مطلب درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت آماده شده است، که در آن از مبانی نظری الگو  تا احکام پیشنهادی برنامه توسعه از نگاه الگوی پیشرفت را شامل می‌شود. این تنها یک نمونه است از تولیداتی که در حوزه الگو ایجاد شده و در رسانه‌ها نیز راجع به آنها بحث شده است.

کشوری با اشاره به  مقدمه سیاستهای ابلاغی رهبری برای تدوین برنامه ششم که بالغ بر 80 بند است تاکید کرد، رهبری اعلام کردند که سیاستهای ابلاغی با رویکرد الگو و در واقع زمینه سازی برای تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواهد بود.

وی تاکید کرد: بنابراین پیداست که در زمینه الگو یک سری فعالیتهایی انجام شده است که رهبری در ابلاغ سیاستهای تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار داده‌اند، از همین جا پیداست که نتیجه گیری نوبخت نتیجه گیری غلطی می‌باشد.