محمد سعیدنژاد اظهار داشت: پس از ادعاهای روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر دستگیری برخی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی در پرونده قاچاق بندر شهید رجایی، وزیر راه و شهرسازی موضوع را به جد پیگیری کرد.

وی افزود: امروز وزیر راه و شهرسازی نامه اعتراض خود را نسبت به ادعاهای سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به رئیس‌جمهور ارائه داد و خواستار پیگیری‌ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این نامه در اعتراض به سخنان سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ایراد اتهام به کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: غیر از قوه قضائیه، هیچ ارگان دیگری نمی‌تواند در این زمینه نظر دهد و‌ مقصری را معرفی کند.

وی تأکید کرد: تا این لحظه هیچ‌یک از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی در پرونده قاچاق کالا در بندر شهید رجایی دستگیر نشده‌اند.

وی با اشاره به همکاری مناسب گمرک در سیستم پنجره واحد و الکترونیکی شدن ورود و خروج‌ها، بیان کرد: ما در ترخیص کالا نقشی نداریم.

 روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود که در ارتباط با پرونده قاچاق کالا در بندر شهید رجایی، تعدادی از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و کارکنان گمرک دستگیر شدند.

قاسم خورشیدی در این باره گفته بود که قاچاق سازمان‌یافته و کلان بدون مداخله و تبانی کارکنان دستگاه‌های متولی در مبادی رسمی امکان‌پذیر نیست. به طور قاطع می‌توان اذعان کرد قاچاق از مبادی رسمی بدون سوء استفاده کارکنان دستگاه‌های مرتبط امکان‌پذیر نیست.

بنا به ادعای سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این پرونده تعدادی از کارکنان سازمان بنادر دریانوردی و شرکت‌های تابعه و پیمانکار سازمان جزو دستگیرشدگان بوده‌اند.