به گزارش خانه ملت، نصرالله کمالیان گفت: حدود سه سال است که گزارش بانک مرکزی از میزان رشد اقتصادی با تأخیر بسیاری ارائه میشود که این موضوع در نیمه اول سال جهاد اقتصادی نیز تکرار شد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان این که میزان تورم، سطح رضایت‌مندی مردم و میزان توسعه اقتصادی شاخص‌هایی است که باید در بررسی عملکرد دولت در سال جهاد اقتصادی به آن توجه شود، افزود: رشد قیمت اقلام موجود در سبد خانوار نیمه نخست سال جهاد اقتصادی را برای مردم دشوار کرد و فشار اقتصادی زیادی به مردم وارد شده است و می‌شود.



هنوز از صندوق توسعه ملی استفاده مطلوب نشده است

کمالیان راه‌اندازی صندوق توسعه ملی را اقدام مناسبی در نیمه اول سال جهاد اقتصادی ارزیابی و تصریح کرد: هنوز از صندوق توسعه ملی آن طور که باید استفاده نشده و در عین حال دولت به این صندوق چشم دوخته است.

وی با بیان اینکه دولت نباید هیچ گونه استفاده مستقیمی از منابع صندوق توسعه ملی داشته باشد، گفت: یک پنچم درآمد حاصل از فروش نفت در این صندوق ذخیره می‌شود و باید منابع آن در راستای اقدام‌های بخش خصوصی برای توسعه صنعت به کار گرفته شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس با بیان اینکه مشارکت بانک‌ها در توسعه ملی کشور می‌تواند اقدام مثبتی در سال جهاد اقتصادی باشد، یادآور شد: البته تخلف بزرگ که در نظام بانکی کشور اتفاق افتاد این موضوع را تحت تأثیر قرار داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم تأکید کرد: در شرایطی که اعتماد مردم به سیستم بانکی میتوانست در سال جهاد اقتصادی آثار ارزشمندی برجا بگذارد، این تخلف مالی بیاعتمادی مردم به بانکها را رقم زد.