کم‌کم انتظارها برای از راه رسیدن نسل جدید گوشی‌های آیفون به سر می‌رسد و حالا فقط یک روز تا معرفی آیفون 7 باقی مانده است. حتی در این ساعت‌های پایانی هنوز درباره‌ی گوشی‌ هوشمند جدید آیفون اطلاعاتی به دست‌مان می‌رسد. از جمله این‌که مدل‌های مختلف آیفون 7 قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت فوق‌العاده‌ی 60 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین خبر رسیده که فاکس‌کان فرآیند ارسال آیفون 7 به کشورهای مختلف دنیا را شروع کرده است.

به‌گزارش IT Home تعداد 370 هزار دستگاه از مدل‌های مختلف آیفون 7 به کشورهایی که فروش خوبی برای آیفون در آن‌ها پیش‌بینی شده، ارسال شده است. این کشورها ظاهرا شامل بریتانیا، هلند، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر هستند. بااین‌حال اگر نگاهی به تاریخچه‌ی فروش مدل‌های قبلی آیفون بیندازیم و آمارهای قبلی را مبنای پیش‌بینی برای فروش آیفون 7 قرار دهیم، باید در هفته‌ی اول عرضه‌ی آیفون 7 منتظر فروش 10 میلیون دستگاه در سراسر دنیا باشیم! با این محاسبات 370 هزار دستگاه -که وزن آن چیزی معادل 200 تن می‌شود- رقم بسیار ناچیزی است.

پیش از این هم بعضی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند مدل‌های مختلف آیفون 7 فروش خوبی نخواهند داشت،‌ اما بعضی دیگر نظر مخالف داشتند. آیفون 7 از نظر ظاهری تغییرات زیادی را نسبت به مدل پیشین به خود ندیده است اما تراشه‌ی آن قدرتمندتر شده و درنتیجه می‌توانیم منتظر بهبود عملکرد این گوشی باشیم. ضمن این‌که قابلیت‌هایی مثل ضدآب بودن و اضافه کردن رنگ‌های جدید هم می‌تواند انگیزه‌ای برای مشتریان باشد.

از سوی دیگر بداقبالی سامسونگ درمورد گلکسی نوت 7 و ماجرای آتش گرفتن باتری، فرصت خوبی برای اپل محسوب می‌شود تا توجه طرفداران فبلت را به آیفون 7 پلاس جلب کند. شکست سامسونگ بدون شک روی فروش آیفون تاثیر مثبت می‌گذارد؛ تنها باید دید این تاثیر تا چه اندازه خواهد بود.