مهدی خلج با اشاره به تعیین جایگاه‌ها در محل قابل دسترس برای مردم، افزود: سلامت دام‌های عرضه شده در این جایگاه‌ها با حضور ۸۹۰ گروه ثابت و ۹۳۹ گروه سیار در سه مرحله عرضه، کشتار و لاشه مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های سیار با خودروهای ویژه در شهر، دهستان و روستاها مراکز عرضه را نظارت و بررسی می‌کنند، تصریح کرد: دام‌ها پیش از عرضه نیز برای تأیید سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت ۳۳۰۵ نفر در بخش بازرسی و نظارت بر سلامت دام‌ها، گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز عید، عرضه دام از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه شروع می‌شود.

خلج فعالیت کشتارگاه‌های تعیین شده برای ذبح دام را از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد اعلام کرد و ادامه داد: این نظارت‌ها مانع از ایجاد مخاطرات بهداشت عمومی، زیست محیطی و سلامت شهروندان و مصرف کنندگان می‌شود.

وی با اشاره به فروش ۲۲۱ هزار و ۲۲۹ رأس دام از اماکن تحت نظارت و بازرسی سازمان دامپزشکی کشور در سال ۹۴ گفت: ۱۰۲ هزار و ۶۳۲ رأس از این دام‌ها در کشتارگاه‌ها و اماکن تدارک دیده و تحت نظارت ذبح شده است.

خلج اضافه کرد: از دام‌های ذبح شده در سال ۹۴ شش هزار و ۱۵۱ کبد ضبط کامل، ۹ هزار و ۱۰۲ کبد سالم سازی، ۱۲ هزار و ۱۰۶ ریه ضبط کامل و ۷۴۰ کلیه و یا قلوه نیز ضبط و معدوم شده است.