بسیاری از بانک‌ها در سراسر جهان در حال آماده کردن خود برای همکاری با ایران پس از لغو تحریم‌ها اما به نظر می‌رسد این مسئله به نفع بانک UCO هند نیست و این بانک پیش‌بینی کرده است که طی سال جاری از لغو تحریم‌های ایران کاهش سود را تجربه کند.

این بانک پیش‌بینی کرده است که با توجه به لغو تحریم‌های ایران جایگاه خود را به عنوان تنها بانکی که تا کنون برای واردات نفت از ایران در زمان تحریم‌ها تأمین مالی می‌کرد را در هند از دست بدهد.با لغو تحریم‌ها علیه ایران نه تنها مراجعه پالایشگاه‌های هندی به این بانک به عنوان تنها مرجع تأمین مالی برای واردات نفت از ایران کاهش یافته است بلکه دیگر بانک‌های هندی نیز به این حوزه و همکاری با ایران ورود کرده‌اند.

رئیس این بانک تأکید کرد: ما در سه ماهه دوم سال جاری از لغو تحریم‌ها علیه ایران ضرر کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم این کاهش سود در آینده نیز رخ دهد. در زمان اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران هند اجازه یافت به شرط کاهش تدریجی خرید نفت از ایران اقدام به خرید این حامل انرژی از این کشور بکند،‌به همین دلیل ایران به ششمین تأمین کننده نفت هند تبدیل شد. هند نیز بانک UCO این بانک مأمور تأمین خرید نفت از ایران برای پالایشگاه‌های این کشور کرد و قرار شد به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران در استفاده از دلار خرید به روپیه و یورو انجام شود به این دلیل این بانک دولتی هندی به عنوان بانک واسط انتخاب شد چرا که این بانک حضور بین‌المللی ضعیفی داشته و به همین دلیل نسبت به هرگونه عکس‌العمل و جریمه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل همکاری با ایران از آسیب‌پذیری کمتری برخوردار است.