شهرام آدم نژاد گفت: طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بر اساس مصوبه هیئت وزیران از اول مهر سال ۹۴ آغاز شد و تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 
وی افزود: در چند ماه گذشته به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از گازوئیل یارانه ای استفاده می کنند هشدارهای بیمه ای در جایگاه‌های سوخت داده شده است.
 
آدم نژاد گفت: در حال حاضر حدود ۶۴ هزار خودروی ناوگان حمل و نقل عمومی که فاقد بیمه نامه معتبر شخص ثالث هستند در فهرست خاکستری قرار دارند و هنگام سوخت گیری با پیغام خطای بیمه مواجه می‌شوند.
 
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اطلاع رسانی در چند ماه اخیر ، این عده از فردا نمی توانند از سوخت یارانه ای استفاده کنند.
 
وی گفت : مالکان این خودروها می توانند در نخستین فرصت بیمه نامه شخص ثالث را تهیه و با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ کارت سوخت خود را از فهرست خاکستری خارج کنند تا بتوانند از سوخت یارانه ای استفاده کنند.
 
آدم نژاد گفت: خودروهایی هم که بیمه معتبر دارند اما با این پیغام مواجه می شوند ، می توانند با مراجعه و ارائه مدارک به دفاتر پلیس + ۱۰ از فهرست خاکستری خارج شوند.
 
وی افزود : حدود ۴ هزار و ۶۰۰ خودروی حمل و نقل عمومی کشور نیز در هنگام سوخت گیری با پیغام هشدار بیمه ای مواجه می شوند که مالکان آنها یک ماه مهلت دارند بیمه نامه معتبر شخص ثالث تهیه کنند و بعد از مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ ، اطلاعات بیمه خود را اصلاح کنند.
 
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به صرفه جویی در مصرف گازوئیل با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت : از زمان اجرای این طرح در یکسال گذشته تاکنون به طور متوسط روزانه ۸ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده است.
 
وی گفت : بر اساس تصمیم کارگروه طرح تخصیص سوخت قرار شد طبقه بندی قدیم خودروهای مسافری شامل سه طبقه خودروهای تا ۲۰ نفر ، ۲۱ تا ۴۰ نفر و بیش از ۴۰ نفر به طبقه بندی جدید شامل خودروهای حمل مسافر تا ۹ نفر ، ۱۰ تا ۱۵ نفر ، ۱۶ تا ۲۶ نفر ، ۲۷ تا ۴۰ نفر و بالای ۴۰ نفر تقسیم بندی شود.