عربستان: نشست الجزایر مشورتی است

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه، مذاکرات بین تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک در نشست این هفته الجزایر مشورتی است، تردید ها در مورد احتمال دستیابی به یک تصمیم مشخص در این نشست را افزایش داد.

الفالح همچنین گفت، وی به بازار نفت خوش بین است.

وی به خبرنگاران گفت:«ما در مورد عوامل بنیادین خوش بین هستیم. بازار در حال حرکت در مسیر درستی است، هرچند این روند کندتر از چیزی بوده که ما چند ماه قبل انتظارش را داشتیم، اما عوامل بنیادین در حال حرکت در مسیری درست است.»

«از این جنبه ما احساس خوبی درباره بازار داریم و من فکر می کنم برقراری توازن مجدد در دسترس است، اما با سرعتی کندتر از آنچه ما انتظار داشتیم اتفاق می افتد.»

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزایر که روزهای 26 تا 28 سپتامبر برگزار می شود، با یکدیگر دیدار کنند. روسیه نیز در این نشست حضور دارد.

وزیر انرژی عربستان در ادامه گفت: «همانطور که بسیاری از همکاران من گفته اند، این یک نشست مشورتی است. ما با همه مشورت خواهیم کرد و نظرات را خواهیم شنید. ما نظرات دبیرخانه اوپک را خواهیم شنید و امروز نظرات مصرف کنندگان را هم می شنویم.»