محمدرضا رضایی با اشاره به این‌که ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور نیازمند یک بازسازی اساسی است، اظهار کرد: باید ببینیم رفتار آمریکایی‌ها پس از صدور محدود مجوز فروش هواپیما به ایران چگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، معتقدم خیلی با آنها مشکل داریم. ما از هر مرحله‌ای که عبور می‌کنیم آمریکایی‌ها یک مانع برای ایران ایجاد می‌کنند و مشخص نیست این هواپیماها چه زمانی وارد کشور می‌شود.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها در هر مرحله می‌خواهند با اعمال فشار امتیازات جدیدی از ما بگیرند.

وی تصریح کرد: شروط کلی آمریکایی‌ها برای صدور مجوز اوفک به این معناست که هر زمان و هر موقعی که آمریکایی‌ها بخواهند می‌توانند هواپیماها را پس بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این شرط و شروط یکطرفه است و خیلی به سود کشور نیست.

رضایی پیش‌تر با بیان این‌که صدور مجوز اوفک به معنای ورود هواپیما به ایران نیست به تسنیم گفته بود: آمریکایی‌هایی به گونه‌ای بحث خرید هواپیما را طراحی کرده‌اند که در هر مرحله از ما امتیاز می‌گیرند.

وی افزود: قرارداد خرید هواپیما خیلی پیچیده است و هنوز شفافیت کامل را ندارد، ضمن این‌که مجوزی صادر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به معنای این نیست که منجر به عقد قرارداد شده و ما شاهد ورود این هواپیماها باشیم.

وی با بیان این‌که بحث خرید هواپیما و ورود آن به ایران چند لایه است، تصریح کرد: خرید هواپیما مراحل مختلفی دارد و آمریکایی‌ها آنرا به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در هر مرحله‌ای می‌خواهند یک سری امتیازات را از ما بگیرند و یک سری فشارها را بر ما تحمیل کنند.

به گفته وی، صدور مجوز اوفک پله‌ای است که ما فعلا یک سری شرط و شروط را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌دانیم در مراحل بعدی چه اتفاقی در خصوص خرید هواپیما روی می‌دهد.