«مرتضی بانک» عصر سه شنبه در سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاههای اجرایی استان تهران که در تالار وحدت برگزار شد افزود: کشور عربستان که خود زمینه کاهش قیمت نفت را فراهم کرد امروز در این چاه گرفتار شده و تلاش می کند از طریق هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، این مشکل را حل کند.

وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات و تنگناهای اقتصادی، مدیریت و اداره کشور بدون بروز کوچکترین بحران، نوسانات ارزی و ثبات اقتصادی از جمله افتخارات بزرگ دولت تدبیر و امید است.

بانک با اشاره به اینکه سال ۹۴ از جمله سخت ترین دوران مدیریتی کشور در سه دهه گذشته محسوب می شود اظهار کرد: قیمت هر بشکه نفت از ۱۱۵ دلار در سال گذشته به یک سوم کاهش یافت که منجر به بروز تغییرات عمده ای در فعالیت های اداری و اجرایی کشور شد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه به دستاوردهای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی کشور نسبت به واردات ۱.۵ میلیارد دلار پیشی گرفت که در ۷۰ سال گذشته امری بی سابقه است.

به گفته بانک، رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی طی سه ماه نخست سال جاری از دیگر دستاوردهای چشمگیر و مهم دولت در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است.