کیفیت، ساخت داخل و صادرات؛ سرفصل های مهم همکاری با پژو

مهندس یکه زارع در نشست مشترک مدیران گروه صنعتی ایران خودرو و پژو سیتروئن بر تغییر رویکرد از سی.کی.دی کاری به سمت تولید داخلی در قرارداد با این شرکت تاکید کرد و گفت: از منافع این قرارداد دو طرف ایرانی و فرانسوی منتفع خواهند شد.

 

وی بر ایجاد ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه در سال اشاره کرد و با بیان این که کیفیت،‌ ساخت داخل و صادرات سرفصل های مهم در همکاری با پژو است گفت:‌ با تولید محصول با کیفیت جهانی و قیمت رقابتی در بازارهای صادراتی گروه پژو حضور خواهیم داشت.

 

وی افزود: در سال سوم همکاری تولید محصولات مشترک با بیشترین  درصد داخلی سازی عرضه خواهد شد که این خود موجب افزایش توان فنی و مهندسی قطعه سازان کشور می شود.

 

مهندس یکه زارع با بیان این که با ورود محصولات به بازارهای صادراتی، دروازه صادرات قطعه نیز باز خواهد شد تاکید کرد:‌ قطعه سازان باید به فکر توسعه توان رقابتی خود باشند.

 

وی تاکید کرد: ایکاپ با عرضه به روز محصولات ایمن و راحت و ارائه خدمات پس ازفروش در حد استانداردهای روز، باعث می شود مردم خاطرات بد پژو در زمان تحریم را فراموش کنند.

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه حساب ایکاپ به عنوان یک شرکت مستقل از پژو و ایران خودرو جداست، افزود:ایکاپ در حال حاضر از امکانات شبکه خدمات پس از فروش و تولید ایران خودرو استفاده خواهد کرد. و در مراحل تکاملی شبکه خدمات پس از فروش خاص خود را خواهد داشت.

 

مهندس یکه زارع رمز موفقیت ایکاپ را بهره وری بالا،قیمت رقابتی،کاهش هزینه ها و تولید کیفی دانست.

 

وی با اشاره به اینکه خودروهایی که توسط ایکاپ تولید و عرضه خواهند شد، جدید هستندگفت: به عنوان نمونه خودروی 2008 که اسفند ماه سال جاری در ایران تولید می شود ماه آینده در خط تولید پژو قرار می گیرد.

 

یکه زارع در مورد صادرات محصولات ایکاپ خاطر نشان کرد: محصولات تولیدی ایکاپ با استاندارد یورو شش  هم قابلیت تولید دارد و هیچ ممنوعیتی برای صادرات آن وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در برنامه ایران خودرو صادرات محصولات این شرکت به بازارهای اطراف ایران تدارک دیده شده است و امیدوار هستیم شریک تجاری ما؛پژو ما را در این مسیر همیاری کند.

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: هر محصولی که توسط پژو طراحی و تولید شود و برای ایکاپ توجیه اقتصادی داشته باشد در شرکت ایکاپ تولید خواهد شد.