به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در شهریورماه امسال به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و یزد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران بودند.

 

در این مدت ۱۲ هزار و ۶۱ پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد صورت گرفت که از طریق این پروازها یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۷۸ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۵۴ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

 

فرودگاه مهرآباد در شهریورماه امسال ۲۳ درصد رشد در نشست‌وبرخاست هواپیماها، ۲۶ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر و ۲۴ درصد رشد در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است.

 

در فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز طی این مدت ۸ هزار و ۲۹ فروند هواپیما نشست‌وبرخاست داشته و یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۵۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۵۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

 

این فرودگاه در نشست‌وبرخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر ۳۱ درصد رشد و در ارسال و پست بار ۲۰ درصد رشد داشت.

 

همچنین در شهریورماه امسال فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پذیرای نشست‌وبرخاست ۵ هزار و ۳۰۳ فروند هواپیما و اعزام و پذیرش ۸۷۷ هزار و ۹۹ مسافر بود و ۱۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم بار از طریق این فرودگاه ارسال و پست شد.

 

این آمار گویای رشد ۷ درصدی در نشست‌وبرخاست هواپیما، رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۰ درصدی در انتقال بار است.

 

بر اساس آمار ارائه‌شده در ماهنامه آماری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ طی شهریورماه امسال درمجموع ۴۶ فرودگاه کشور ۴۰ هزار و ۶۸۷ نشست‌وبرخاست صورت گرفت که ۵ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۴۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۵۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۸۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

 

میزان نشست‌وبرخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافران ۲۳ درصد رشد و ارسال و پست بار ۱۷ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رقم خورده است.