به گفته حسین اسفندیاری در فرودگاه مهرآباد پس از 70 سال عملیات بازسازی اساسی باندها را در دست اجرا داریم و 100 میلیارد تومان برای یکی از باندها هزینه کرده‌ایم.

اسفندیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مناسب در فرودگاه خرم‌آباد طی پنج سال اخیر اضافه کرد: تمام زیرساخت‌های لازم برای ارتقای فرودگاه خرم‌آباد اجرا شده و از این به بعد شاهد نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیز در این فرودگاه خواهیم بود که این مهم نیازمند استقبال مسافران است.

وی با بیان اینکه همچنین احداث ترمینال جدید و پاویون و چند طرح دیگر در دستور کار است، ادامه داد: باید از اسفندیار کیانی مدیر پیشین فرودگاه خرم‌آباد تشکر کنم و با اینکه مدیری غیربومی بود اما برای این فرودگاه خیلی زحمت کشید.

اسفندیاری در پاسخ به پرسشی که شرکت فرودگاه‌ها چه برنامه‌ای برای تپه باستانی که به تازگی در فرودگاه خرم‌آباد کشف شده، دارد؟ گفت: به عنوان فردی که از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اینجا آمده‌ام می‌توانم بگویم که تمهیدات لازم در این مورد باید در استان انجام شود و ما نیز همراهی می‌کنیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی با بیان اینکه تقریباً در بیشتر فرودگاه‌های کشور پروژه‌هایی در دست اقدام داریم، اضافه کرد: در فرودگاه مهرآباد پس از 70 سال عملیات بازسازی اساسی باندها را در دست اجرا داریم و 100 میلیارد تومان برای یکی از باندها هزینه کرده‌ایم و برای اپرون و باند دوم نیز هزینه خواهیم کرد.

وی با اشاره به کارهای دیگری که در فرودگاه‌های کشور در حال انجام است، تأکید کرد: یک حرکت جهادی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با همکاری همه دوستان در جریان است.

اسفندیاری در ادامه صحبت‌هایش گفت: بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داریم و فرودگاه یکی از بهترین محیط‌ها برای پذیرش سرمایه‌گذار است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: حدود 700 میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی طلب داریم و اگر این بدهی را تسویه کنند می‌توانیم کارهای بیشتری اجرا کنیم.