قاضی پور: تخلف در واگذاری سایپا محرز شد

به گزارش مشرق، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو آخرین نتایج و بررسی های صورت گرفته هیات تحقیق و تفحص را تشریح کرد :

آخرین نتایج بررسی های مجلس از سایپا؟

مقدمات اولیه نتایج تحقیق و تفحص تهیه شده و اگر سایپا همکاری کند و مدارک لازم را در اختیار هیئت تحقیق و تفحص قرار دهد، بزودی نتایج در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

آیا می توانید برخی از نتایج حاصل از بررسی های هیئت را بیان نمائید؟

طبق قانون اعلام نتایج نهایی باید از طریق صحن علنی مجلس قرائت شود، اما اگر در حین بررسی به تخلفی برسیم طبق ماده ۲۳۳ آئین نامه داخلی مجلس گزارش تخلف را به صحن علنی مجلس می بریم.

بحثواگذاری سایپا به شرکت های زیر مجموعه خود ثابت شده است؟

ظاهر امر، متاسفانه این مسئله را ثابت را می کند.

این مقدار پول از کجا تامین شده است؟

این مسئله جای بحثدارد و انشاء الله حسابرسان شرکت مفید راه(اسم کامل شرکت نامفهوم بود) این را ثابت خواهند کرد.

حال که برای شما ثابت شده که این معاملات صوری صورت گرفته، وضعیت فعلی سایپا را چگونه است؟

با این اوضاع فعلی مدیریت سایپا مادام العمر می شود و اصولا مسئولان سایپا این کار را انجام داده اند که مدیریت خود را مادام العمر کنند.

آیا نتایج بدست آمده هیئت تحقیق و تفحص موجب ابطال معامله می شود؟

نتایج نهایی در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد و نهایتا قوه قضائیه رای خواهد داد و هدف ما از این تحقیق و تفحص حمایت از سایپا است تا این خودور ساز به صورت کاملا پویا و سالم خصوصی شود.

آیا سایپا همکاری های لازم در این خصوص را داشته است؟

ما از مدیریت ارشد سایپا خواسته ایم که مدارک لازم را در اختیار ما قرار دهند، اما آنها همکاری نکردند و ما از طریق سیستم بانکی، نحوه تامین مالی را مشخص می کنیم. مسئولان سایپا می خواهند زمان را از ما بگیرند تا مجلس درگیر مسائل بودجه ۹۱ شود، ولی سعی نمایندگان بر این است که قبل از بودجه گزارش به صحن علنی بیاید.

نتایج چه زمانی آماده می شود؟

هیئت رئیسه مشخص می کند و تصمیم نهایی برای قرائت گزارش توسط هیئت رئیس مجلس مشخص میگردد .تنها کاری که از دست ما بر می آمد و آنرا انجام دادیم اینکه گزارش توسط کارشناس حسابرس رسمی و کارشناس دادگستری امضاء و تائید گردد که نتایج نهایی گزارش معطلی در قوه قضائیه نداشته باشد و سریعا نتایج اعلام گردد .