نرخ جدید پرواز عتبات

چند روز پیش مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی مسئول نظارت بر نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات هستند، گفت:نرخ بلیت در پروازهای برنامه ای و چارتری یکسان بوده و دفاتر فروش بلیت حق دریافت وجه اضافه به بهانه چارتر بودن پرواز را ندارند.

سیدجواد احمدی در واکنش به انتشار گزارش تسنیم با عنوان "نرخ پرواز عتبات به 2.5میلیون تومان نزدیک شد" با تاکید بر این‌که نرخ بلیت پروازهای خارجی از شمول قیمت گذاری تکلیفی خارج است، یادآور شد: برای ایجاد وحدت رویه و ساماندهی وضع ارائه خدمات بهتر به زائرین و جلوگیری از اجحاف به مسافران، سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت های هواپیمایی هماهنگی لازم را انجام و اقدام به تعیین نرخ توافقی برای بازه زمانی 23 آبان تا 5 آذر  برای مسیرهای پروازی تهران- نجف (بغداد)-تهران و مشهد – نجف (بغداد)- مشهد کرد.

وی با یادآوری این‌که نرخ بلیت برای مسیر تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران 1.1 میلیون تومان و مسیر رفت و برگشت مشهد-نجف و مشهد بغداد یک میلیون و 350 هزار تومان است، تصریح کرد:‌ نرخ گذاری بر اساس قیمت‌های پیشنهادی ایرلاین‌ها و با توجه به هزینه های تمام شده و تاییدیه انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: کارگروهی متشکل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت عتبات عالیات دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می شود.

 این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی بی توجه به این هشدار و توافقی که داشته‌اند، گران‌فروشی بلیت پروواز عتبات عالیات را شدت بخشیده‌اند. در جدیدترین نمونه نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-نجف رکود با نرخ دو میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود که یک میلیون و 500 هزار تومان از نرخ‌های توافق شده بیشتر است.

همچنین نرخ بلیت پرواز مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغداد-نجف نیز روند صعودی در پیش گرفته، به‌طوریکه نرخ این مسیرهای پرواز به بیش از 2.5 میلیون تومان رسیده است.