به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر از اجرای دور جدید دورکاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: بزودی در این زمینه برنامه ریزی ها نهایی خواهد شد و تکلیف افراد دورکار مشخص می شود.

شیخ الاسلامی در این زمینه که قرار بود برخی از نیروهای دستگاه های دیگر شاغل در وزارت تعاون، کار و رفاه به دستگاه های اصلی خود بازگردند، تصریح کرد: انجام این کار اجباری نیست ولی اگر خود نیروها علاقه مند باشند آنها را به دستگاه های سابقشان اعزام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در زمینه تعیین تکلیف فروش ساختمان وزارت رفاه و تعاون، گفت: قیمت گذاری ۱۲۰میلیارد تومانی ساختمان وزارت رفاه انجام شده بود و در حال حاضر مشغول بررسی پیشنهادات هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد فروش ساختمان وزارت تعاون و قیمت گذاری آن، بیان داشت: برای این ساختمان نیز برنامه فروش داریم و باید قیمت گذاری روی آن انجام شود. هنوز این ساختمان تخلیه نشده است.

به گفته شیخ الاسلامی، همه اموال مازاد و ساختمان هایی که در وزارتخانه جدید امکان استفاده وجود نداشته باشد به فروش خواهند رسید.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در زمینه سرانجام واگذاری کارت های اعتباری خرید کارگران و اصرار مسئولان اجرای طرح میزان مبنی بر اینکه اگر وزارت تعاون، کار و رفاه نسبت به تهیه و ارسال لیست کارگران مشمول اقدام نکنند، امکان واگذاری کارت ها فراهم نخواهد شد، گفت: حال اگر مشکل اجرای این طرح ارائه لیست کارگران باشد که ما این کار را انجام می دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: وضعیت شغلی کارگران مشخص است و همه آنها دارای لیست های بیمه هستند و حق و حقوق دریافت می کنند بنابراین دستیابی به لیست آنها کار دشواری نخواهد بود.

شیخ الاسلامی از تلاش شورای عالی اشتغال برای رفع موانع کسب و کار در کشور سخن گفت و افزود: با فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری به دنبال ایجاد اشتغال هستیم.

به گفته وی، اشتغال محصول عملکرد اقتصاد یک کشور است. برای امسال نیز در قالب یک برنامه منسجم اشتغال زایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بین استان ها تقسیم شد و تاکنون نیز درصد قابل توجهی از این هدف محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که نمی توان فقط یک دستگاه را متولی ایجاد اشتغال دانست، تاکید کرد: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مسئول هماهنگی و پیگیری امور مربوط به اشتغال است ولی دستگاه های بسیار زیادی در کشور داریم که در این بخش باید فعالیت کنند.

شیخ الاسلامی در زمینه آخرین وضعیت اصلاح قانون کار نیز به ارائه لایحه دولت در این بخش اشاره کرد و گفت: با این حال فضا برای گفتگو بین شرکای اجتماعی اعم از کارگران و کارفرمایان وجود دارد.