زمان واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن ویژه تهرانسر

 از ابتدای سال ۹۰ و آغاز فاز اجرایی مسکن ویژه تهرانسر تاکنون، تکمیل این طرح بارها به تعویق افتاده است؛ موضوعی که نادر محمدزاده،  مدیر کل  راه و شهرسازی استان تهران علت آن را پیمانکاران طرح عنوان کرد و افزود : اغلب ساختمان های مسکن ویژه تهرانسر در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، در مرحله ساخت اسکلت و فنداسیون قرار داشتند اما با فعالیت های متمرکز انجام شده طی سه سال گذشته،  از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در نظرگرفته شده تنها ۱۰۰ واحد واگذار نشده است.  

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان پاییز امسال واحدهای باقی مانده هم در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، مسائل زیربنایی این پروژه با کیفیت مطلوبی انجام شده است و مسکن ویژه تهرانسر در این زمینه مشکلی ندارد و تلاش می شود تا دهه فجر سالجاری تمام نواقص موجود در واحدهای واگذار شده، برطرف شود.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون واحدهای باقی مانده بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تا آخر آذرماه هم به متقاضیان تحویل می‌شوند البته ممکن است که در واگذاری واحدها شاهد تاخیر زمانی ۲۰ روز تا یک ماه باشیم.  

وی بیان کرد: اعتراضات ساکنان مسکن ویژه تهرانسر بیش از همه مربوط به چگونگی نحوه محاسبه اقساط و همچنین مسایل اداری است که دستورالعملی برای ساماندهی این مشکلات از سوی اداره کل راه وشهرسازی به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شده است.

محمدزاده تصریح کرد: براساس برنامه قراراست تعهدات کمّی درباره مسکن ویژه تهرانسر تا پایان پاییز و تعهدات کیفی تا دهه فجر پایان یابد.

 مسکن ویژه تهرانسر برای فاقدان مسکن و سرپرست‌های خانوار، متأهلان دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت مستمر و فاقد سابقه استفاده از تسهیلات دولتی طراحی شده بود و براساس آخرین برنامه ریزی قرار بود که خریداران در طول ۵ قسط در یک سال ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و مبلغ مابقی تا ۲۵۰ میلیون تومان را در اقساط یک میلیون تومانی طی ۱۲ سال پرداخت کنند که این برنامه ریزی به علت عدم واگذاری به موقع واحدها، عدم پرداخت سروقت اقساط از سوی متقاضیان، مشکلات موجود در برخی واحدها و ... اجرایی نشد و تکمیل طرح ۲ ساله هم حدود ۵ سال به طول انجامید.