گروه اقتصادی_ منطقه توریستی کیش دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحات مختلف و زیبا می باشد و می تواند بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران باشد. اگر در این فصل، تور کیش انتخاب شما باشد، فرصت مناسبی برای خلق هیجان در دل خلیج فارس است.

با هر سلیقه ای که باشید، به جرات می توان گفت که تور کیش پاسخ گوی شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا جزیره کیش را از منظر دیدنی های بی شمارش بشناسیم. در این مطلب سعی شده تا بخشی از این جاذبه های توریستی کیش برای شما همراهان سایت فاینداتور گردآوری کنیم.

 

آب انبار سنتی کیش

آب انبار سنتی کیش یا "آب انبار پنج بادگیر" یکی از جاذبه های تاریخی جزیره کیش می باشد که در شمال جزیره واقع شده است. آب انبارها روزگاری وظیفه تامین آب مردم منطقه را برعهده داشتند. شیوه معماری آب انبارهای کیش به تقلید از قنات ها و آب انبارهای سنتی یزد می باشد.

شهر زیر زمینی کاریز

جاذبه تاریخی دیگری که در تور کیش از آن دیدن خواهید کرد مجموعه قنات های قدیمی جزیره می باشد که با تغییر کاربری به یک شهر زیر زمینی تبدیل شده است. شهر کاریز در عمق 16 متری زمین قرار دارد. در عبور از کاریز سقفی به ارتفاع هشت متر و پوشیده از سنگواره، صدف و مرجان هایی با قدمت میلیون ها سال در بالای سر شما قرار دارد.

 

شهر باستانی حریره

 

اگر در تور کیش به شهر باستانی حریره می روید، می توانید تاریخ را ورق بزنید. امروزه شهر حریره خالی از سکنه و مربوط به دوران قیاصره می باشد که نام آن از اسم ملکه شهر برگرفته شده است. امروزه بخشی از شهر که شامل عمارت کاخ بانوی حریره می باشد مرمت شده تا گردشگران امکان بازدید از این جاذبه زیبا را داشته باشند. ویژگی منحصر به فرد شهر حریره معماری برون گرا، اما متمرکز و دفاعی آن می باشد. این نوع معماری کمتر در دیگر شهرهای ایران دیده می شود.

 

کشتی یونانی

 

کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش می باشد. این کشتی در گذشته ای نه چندان دور در سال 1345 شمسی در ساحل خلیج فارس به گِل نشست. مردم محلی معتقد هستند که صاحب کشتی یک فرد یونانی بوده است به همین دلیل به نام کشتی یونانی به آن دادند.

 

پارک دلفین کیش

لینک 4

پارک دلفین های کیش شامل فضای سبز با انواع گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان است. در دلفیناریوم و باغ پرندگان این مجموعه، زیباترین جانداران آبزی و نادر نگهداری می شوند. در مسبر بازدید از پارک دلفین، گردشگران ابتدا توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان می روند و پس از بازدید از پرندگان زیبا به دلفیناریوم هدایت می شوند تا بازی دلفین های معروف کیش را مشاهده کنند.

 

آکواریوم کیش

 

آکواریوم کیش گنجینه ای ارزشمند از آبزیان زیبا و شگفت انگیز و گاها کمیاب جهان را  در دل خود جای داده است. دیدار از آکواریوم جزیره کیش می تواند برای علاقه مندان به زندگی جاندران زیر دریا بازدیدی به یادماندنی و خاطره انگیز را به همراه داشته باشد.

 

لاک پشت های دریایی کیش

 

لاک پشت های دریایی به واسطه امنیت و آرامشى که بر سواحل زیباى جزیره کیش حاکم است از اواخر اسفند تا اواسط مرداد برای تخم گذاری به سواحل ماسه ای حفاظت شده به ویژه در جنوب و غرب جزیره مهاجرت می کنند. گردشگران می توانند پس از هماهنگی با مرکز حفاظت و مونیتورینگ لاک پشت های دریایی، امکان بازدید از زندگی آنها را پیدا کنند. اما اگر دوست دارید به تماشای کندن حفره و سپس تخم گذاری لاک پشت ها و یا خروج نوزادان لاک پشت بپردازید، شب بهترین زمان برای بازدید شما خواهد بود.

مجموعه درخت سبز

 

مجموعه درخت سبز در مجاورت شهر تاریخی حریره واقع شده است. پس می توانید یک زمان مشخص برای بازدید از هر دو جاذبه بگذارید. درخت سبز، کهن سال ترین درخت لور یا انجیر در جزیره کیش است . قدمتی در حدود 500 یا 600 سال دارد. مردم محلی معتقدند که این درخت انرژی های خوبی دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن آرزوهایشان نخ ها و پارچه هایی به شاخه های آن می بندند.

 

اسکله بزرگ تفریحی جزیره کیش

 

اسکله تفریحی، در مرکز جزیره زیبای کیش قرار گرفته است. عرشه ای چوبی و زیبای اسکله مکان مناسبی برای پیاده روی و گردش در تمام شبانه روز می باشد. گردشگران از عرشه اسکله برای دیدن منظره زیبای دریا و لذت بردن از آن استفاده می کنند. حال اگر علاقه مند به ماهی گیری هستید دست به کار شوید و تجربه صید چند ماهی از خلیج فارس را از دست ندهید.

 

گذر هنرمندان کیش

 

در ضلع غربی جزیره کیش، در بخشی از مسیر پیاده رو "بلوار دریا" تندیس های زیبایی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (بانوی شاعر بلند آوازه ایران )، کریم پیرنیا (معمار برجسته ایرانی)، حسین بهزاد( نقاش و مینیاتوریست مشهور ایرانی) و بزرگان دیگر به منظور آشنا شدن گردشگرانی جزیره کیش قرار داده شده است. به راستی "گذر هنرمندان کیش" یک دایره المعارف مصور از بزرگان ایرانی در جزیره کیش می باشد.

 

ورزش های آبی کیش

 

یکی از جاذبه های کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است . به واسطه آب های آرام منطقه امکان بسیاری از ورزش ها آبی از جت اسکی تا غواصی وجود دارد. اگر به این ورزش ها علاقه مند هستید توصیه می کنیم تا حتما این ورزش ها را امتحان کنید چرا که تجربه آن در دیگر نقاط توریستی ایران امکان پذیر نیست.

 

جزیره زیبای کیش، بهترین گزینه برای یک سفر کوتاه مدت اما هیجان انگیز می باشد. به بیانی دیگر کیش را می توان بهترین مقصد داخلی و یکی از اولین انتخاب ها برای تور داخلی ایران چه برای گردشگران ایرانی و چه گردشگران خارجی می باشد. شما می توانید انواع تور ارزان کیش با قیمت های متنوع را در سایت فاینداتور انتخاب کنید.

 

منبع: findatour.co/fa/iran-tour/kish