واگذاری پخش سوخت به شرکت های جدید التاسیس کارکنان بازنشسته وزارت نفت و پالایش/ سوال از وزیر

گروه اقتصادی- هدایت اله خادمی مجلس نماینده ایذه و باغملک در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اعتراض جایگاه داران سوخت به واگذاری پخش سوخت به شرکت های جدید التاسیس گفت: وزارت نفت اخیرا تصمیم گرفت که بجای ارائه مستقیم سوخت به جایگاه داران، سوخت را در اختیار شرکت های جدیدالتاسیس قرار دهد تا این شرکت ها در اختیار جایگاه داران قرار دهند.

وی بهانه این اقدام را ایجاد برند در عرضه سوخت دانست و گفت: در کشورهای خارجی وقتی برند در عرضه سوخت ایجاد می شود، شرکت ها خود در تولید و کیفیت سوخت نقش دارند مثل توتال، شل و ... اما وقتی در ایران عرضه سوخت در اختیار وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش قرار دارد، ایجاد برند بی معنی است بنابراین این کار بهانه ای بیش برای ایجاد واسطه بین جایگاه داران و شرکت مذکور نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اعضای این شرکت های جدیدالتاسیس اکثر از کارکنان بازنشسته وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش هستند، گفت: ایجاد واسطه بین وزارت نفت و جایگاه داران کشور، مورد اعتراض جایگاه داران قرار گرفته است.

خادمی با بیان اینکه اعضای این شرکت ها هیچ تجربه ای در برند سازی ندارند، گفت: برای ایجاد یک برند، شرکت باید سالها کالا و خدماتی ارائه کند و با جذب مشتری و رضایت از مصرف کنندگان به برند تبدیل شوند نه اینکه اعضای بازنشسته یک شبه شرکت تاسیس کنند و بگویند ما برند هستیم.

 وی با بیان اینکه یکی از بهانه های دیگر مسئولین وزارت نفت این است که می گویند ما نمی توانیم با این همه جایگاه داران ارتباط داشته باشیم، افزود: این مشکل را می توان با ایجاد تعاونی از سوی جایگاه داران حل کرد و وزارت نفت سوخت را در اختیار این تعاونی ها قرار دهد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: جایگاه داران سوخت نسبت به این اقدام اعتراض دارند و خواستار پیگیری این موضوع در مجلس شدند.

خادمی تصریح کرد: ما حتما در کمیسیون انرژی مجلس از مسئولین وزارت نفت در این زمینه سوال خواهیم کرد و توضیح می خواهیم که امیدواریم مسئولین جواب قانع کننده ای داشته باشند.

علیرضا تهرانی