مرغ ارزان شد

مهدی یوسف‌خانی در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: در پایان هفته گذشته قیمت مرغ به 7 هزار و 50 تومان رسیده بود که این قیمت در روز شنبه با 200 تومان کاهش به 6850 تومان رسیده و در حال حاضر نیز این روند در بازار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در روز‌های آینده با نزدیک شدن به آخر ماه قیمت مرغ با افزایش روبه‌رو خواهد شد، گفت: با توجه به افزایش تقاضا، به تناسب قیمت ها نیز افزایش می‌یابد، بنابراین با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه، نرخ‌ها حداکثر 7200 الی 7300 تومان می‌رسد.البته مجدد با کاهش تقاضا قیمت‌ها بازخواهد گشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماهی و پرنده با اشاره به اینکه حداکثر قیمتی که مرغ با افزایش تقاضا به آن می‌رسد 7500 تومان بوده که نرخ مصوب است، خاطر نشان کرد: این قیمت مناسب ترین قیمت برای مصرف کننده و تولید کننده است زیرا نرخ 6850 برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

یوسف خانی در پایان در مورد آنفولانزای پرندگان که به تازگی از آن صحبت شده گفت: این آنفولانزا از نوعی بود که به انسان منتقل نمی شد و تنها از پرنده به پرنده قابل انتقال بود،‌ همچنین تنها در نقطه کوچکی در ملارد کرج این آنفولانزا شناسایی و با تدابیر سازمان دامپزشکی کنترل و طیور مشکوک معدوم شد.