دستور سیف برای بررسی میزان عملکرد اسلامی بانک‌ها

 علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و معرفی پژوهشگران نظام بانکی از دستور سیف برای بررسی عملکرد دو بانک خبر داد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی دستور داده تا در دو  بانک کشور کار پژوهشی صورت گیرد و اطمینان حاصل شود که عملیات بانکی در چهارچوب بانکداری اسلامی پیشروی می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دست آوردهای پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی متمرکز بر پژوهش‌های تقاضا محور است افزود: تلاش می‌کنیم تا با انجام طرح های پژوهشی گره ای از مشکلات پولی و بانکی کشور باز کنیم.

 

دیواندری در ادامه افزود: ارائه دست آوردهای پژوهشی برای ارائه به بخش های مختلف پولی و بانکی در قالب مشاوره های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: ارزیابی وضعیت چشم انداز نظام های مالی، بررسی وضعیت هزینه کرد بانک های کشور ، تورم تک رقمی پایدار ،حمایت از حقوق مصرف کننده در نظام بانکی و بررسی رفتار قیمت گذاری در سطح خرده فروشی از جمله طرح‌های پژوهشی سال جاری پژوهشکده است که برخی از آن‌ها منجر به اجرای پروژه هایی مانند طرح کارت اعتباری در نظام بانکی شده است.

 

وی در ادامه یادآور شد: در حوزه بانک مرکزی در راستا شفافیت بخشی به صورتهای مالی همکاری خوبی میان پژوهشکده و معاونت نظارت بانک مرکزی شکل گرفته و همواره تلاش ما بر آن است که دردهای نظام بانکی مزمن نشود.