موانع توسعه همکاری با اندونزی از زبان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران

پدارم سلطانی اظهار کرد: اندونزی بزرگ‌ترین هیئت تجاری خود را دو سال گذشته به ایران آورده که این امر نشان‌دهنده اهمیت این کشور برای  توسعه همکاری با ایران است.

وی  با اشاره به اینکه اقتصاد دو کشور ایران و اندونزی مکمل یکدیگر بوده و زمینه همکاری مشترک برای فعالیت وجود دارد افزود: اندونزی اقتصادی نوظهور در دنیا به حساب می‌آید و کشور ایران نیز بر اساس پیش بینی‌ها، اقتصادی نوظهور و با رشد اقتصادی بالا  خواهد بود، بنا بر این شرایط  فرصت همکاری و هم‌افزایی بیشری ایجاد شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه مشکلاتی پیش روی توسعه همکاری دو کشور وجود دارد تصریح کرد: مسائل زیرساختی پیش روی اقتصاد دو کشور را دولت‌ها باید حل کنند اما به عنوان بخش خصوصی قول می‌دهیم که در بستر این روابط بهبود یافته همکاری های خود را گسترش دهیم.

سلطانی درباره این موانع گفت:موانع  بانکی، حمل‌ونقل ، نبود پرواز مستقیم و موانع غیر تعرفه ای بر سر راه  توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی میان ایران و اندونزی وجود دارد که ما امیدوار به رفع این مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: برخی از این مشکلات در زمان تحریم‌ها میان دو کشور به وجود آمده است اما بخش دیگر  آنها ریشه قدیمی دارد و  در شرایط فعلی باید این مشکلات حل شد.

بنابراین گزارش دو کشور ایران و اندونزی در دو روز گذشته 14 تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند انرژی،  نفت گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و مواد غذایی  امضا کرده اند.

ایران و اندونزی نقشه راه توسعه روابط اقتصادی مناسبی با  یکدیگر ترسیم کرده اند به طوری که قرار است طی سال های آیند حجم تجارت دو جانبه از 200 میلیون دلار برسد.