راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این مساله یکی از حوزه‌های فعالیت مالی، پولی و حقوقی است که چنانچه موضوعات اقتصادی کشور شفاف شود کار بسیار خوبی است و آثارش را در بخش‌های مختلف خواهیم دید.

پورابراهیمی افزود: اینکه سامانه اطلاعاتی بتواند اطلاعات افراد را اخذ و این اطلاعات را شفاف کند طوری که همه از میزان پرداختی دستگاه‌های اجرایی مطلع باشند قاعدتا به شفایت اطلاعات اقتصادی و بهبود فعالیت اجرایی کشور کمک می‌کند و موثر است.

نماینده مردم کرمان با تاکید بر اینکه ما با کلیت این طرح موافقیم و باید دید که در صحن مجلس چه نکاتی درباره آن مطرح می‌شود، گفت: اگر از لحاظ قواعد اداری محدودیتی درباره این طرح نبوده و متنی برخلاف مقررات که نیاز به تفسیر جداگانه دارد، وجود نداشته باشد نظر مثبت نمایندگان در این خصوص منجر به تصویب می‌شود و باید توسط دولت عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: دلیلی برای مخالفت با این طرح وجود ندارد چرا که طرح راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران دستگاه‌های اجرایی  مربوط به اطلاعات شخصی و خانوادگی و حوزه فردی افراد نیست بلکه حوزه حقوقی و مالی است که شفافیت آن به بهبود شرایط اقتصادی کمک می‌کند.