معافیت وزارت نیرو از پرداخت یارانه برق به دولت

 ستار محمودی با اشاره به اینکه مدت زمان برگشت یارانه‌های پرداخت شده قبلی به صنعت برق طولانی شده است، گفت: با برنامه‌ای که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهوری برای بازگشت یارانه  از صنعت برق تدوین کردند، در ماه‌های آینده با این مشکل مواجه نخواهیم شد.

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، وزارت نیرو سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آب و ۳۳۰۰ میلیارد تومان در بخش برق برای پرداخت یارانه به دولت کمک می کرد، تصریح کرد: البته این به این معنا نیست توان کمک داشته بلکه مقرر شده بود چنین عمل شود اما لطمه به بنیان و بنیه صنعت آب و برق می زد و نتیجه آن در سال‌های بعد مشاهده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت یازدهم در اولین اقدام به کمک صنعت آب آمد و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم بخش آب را از دو سال پیش حذف کرد که کمک خوبی به صنعت آب شد، اظهار داشت: در صنعت برق هم پارسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان از میزان پرداختی به یارانه‌ها کم شد و به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسید و قرار شد امسال همه این رقم حذف شود تا صنعت برق این مبلغ را در تعمیر، نگهداری، بهسازی و توزیع هزینه کند.

محمودی با یادآوری اینکه با تلاش دولت در دو ماه اول امسال این اتفاق نیفتاد اما در ماه های بعد به تناوب انجام شد، تاکید کرد: در حال حاضر این مبلغ کم می شود اما به صورت دیگری دوباره به صنعت برق برگردانده می‌شود.