آخرین وضعیت تخلف برند مشهور کره ای در ایران

در پی انتشار خبری با عنوان "تخلف برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای در ایران" ، سید عبدالمجید اجتهادی به شبکه خبر افزود: گمرک بر اساس ماده 143 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 ، حتی پس از ترخیص کالا هم می تواند در مدت مشخص اسناد آن را بررسی و چنانچه که تخلفی مشاهده کند حسب مورد با ارسال پرونده به مراجع مربوط یا خود با آن برخورد می کنند.

وی گفت: اگر تشخیص داده شود که این تخلف قاچاق گمرکی است پرونده به سازمان تعزیرات ارسال می شود.

اجتهادی اضافه کرد: پرونده ای در استان البرز با 67 میلیارد تومان و پرونده ای در استان هرمزگان با 27 میلیارد تومان داشتیم که مشابه این پرونده بود.

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر اساس آنچه مطلع شدم شرکت کره ای قطعاتی را از گمرکات مختلف با استفاده از کارت اشخاص مختلف وارد کرد.

وی ادامه داد: اگر اظهار کالا به عنوان قطعه باشد امّا کالای کامل وارد کرده باشد قاچاق محسوب می شود و گمرک پرونده را به سازمان تعزیرات ارسال می کند.

اجتهادی افزود: در خصوص پرونده تخلف شرکت کره ای، آن ها قطعات مربوط به یک کالا را از یک گمرک وارد نکردند و برخی قطعات را از بقیه گمرکات وارد کردند که تخلف گمرکی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جریمه 3 هزار میلیارد تومانی این شرکت کره ای قطعی نیست و قابل اعتراض است، اضافه کرد: این شرکت حق اعتراض دارد و در کمیسیون ها و مراجع رسیدگی به حل اختلاف بررسی می شود.

اجتهادی در ارزیابی طرح برخورد با لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه گفت: مبارزه با قاچاق بین بخشی است و سازمان تعزیرات و یا اصناف به تنهایی نمی تواند با قاچاق مبارزه کنند و همه دستگاه ها باید درکنار هم باشند.

وی افزود: عزم جدی مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه هنوز ایجاد نشده است.

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در خصوص طرح مبارزه با قاچاق درعرضه لوازم خانگی، پرونده خاصی به سازمان تعزیرات ارسال نشده و مسؤلیت مبارزه با این کالاهای قاچاق با اصناف مربوط است .