بلاتکلیفی طرح توزیع شیر در مدارس

 محمد رضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  توزیع شیر مدارس باوجود گذشت چند ماه از سال تحصیلی به تاخیر افتاده است، اظهار داشت: نبود اعتبار مالی کافی برای اجرای این طرح ،تأخیر در عملیاتی شدن آن را موجب شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی برای اجرای طرح شیر مدارس اعلام آمادگی کرده است، گفت: دولت در این زمینه تا کنون تصمیم لازم را اتخاذ نکرده است.

 

ملاصالحی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی متولی خرید توافقی شیر خام از دامداران است و از طریق اخذ وام عملیات می تواند به جای تبدیل شیر خام به شیر خشک در صورت لزوم به عملیات اجرایی توزیع شیر در مدارس ورود پیدا کند.

 

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:بر اساس مصوبه دولت توزیع شیر مدارس از سوی آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی و  با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید انجام شود.

 

 توزیع شیر مدارس مرهم درد دامداران شد

 

همچنین احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس مصوبه هئیت وزیران 600 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر مدارس در نظر گرفته شده اما با گذشت 4 ماه به سبب کمبود بودجه این امر تا کنون اجرایی نشده است.

 

وی افزود: قرار دادهایی میان سازمان تعاون روستایی و کارخانجات لبنی در جریان است و با توجه به موقعیت موجود، این سازمان برای ورود به طرح توزیع شیر مدارس اعلام آمادگی کرده است.

مقدسی با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات دامداران بیان کرد: تا کنون 50 درصد مطالبات دامداران از محل خرید توافقی پرداخت شده و باید گفت که اجرای هر چه سریع تر طرح توزیع شیر مدارس از سوی سازمان تعاون روستایی به جای تبدیل آن به شیر خشک می تواند مشکل مطالبات دامداران را نیز مرتفع نماید.

 

به گفته وی با وجود بارها پیگیری درجهت صدور مصوبه هئیت وزیران، تا کنون اعتبار آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده نشده است.

 

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به دیگر راهکارهای موثر در جهت بهبود وضعیت دامداران عنوان کرد: تخصیص اعتبار طبق مصوبه مشوق 200 میلیارد تومانی صادرات در کنار آغاز توزیع شیر مدارس از سوی سازمان تعاون روستایی تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت دامداران خواهد داشت.