قرارداد ترمینال سلام امضا شد

 منوچهر خواجه دلویی در پاسخ به تسنیم در خصوص  آخرین وضعیت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: ترمینال سلام، ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی است که یکی از شرکت‌های بنیاد پیمانکار آن بود که به دلیل مشکلات مالی حدود 8 ماه قبل کار ساخت آن متوقف شد.

وی با بیان این که طی هشت ماه اخیر در این مدت برای یک مدل پیگیری شد و در این زمینه جلساتی با وزارت راه داشتیم تا منابع مالی این ترمینال تامین شود، تصریح کرد: در نهایت مدل BLT  (اجرا، اجاره، واگذاری) برای این پروژه تعریف شد.

وی با بیان این‌که  هیئت وزیران برای این پروژه مصوب کرد تا بنیاد مستضعفان تامین منابع مالی این پروژه را انجام دهد، افزود: قرارداد این پروژه چند روز قبل امضا و کار فعال شده است و امیدواریم ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون توسعه ساختمان بنیاد در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر رقم طلب پیمانکاران این پروژه، گفت: میزان مطالبات پیمانکار این پروژه به 90 میلیارد تومان رسید و شرایط سنگینی برای شرکت ملی ساختمان بود.

خواجه دلویی با بیان این که به دلیل  آن‌که  امکان تامین منابع از سمت کارفرما وجود نداشت و به همین دلیل کار متوقف شد، اظهار کرد:‌ هم‌اکنون بیش از 400 نفر در این پروژه فعالیت می‌کنند و حجم سرمایه‌گذاری آن حدود 500 میلیارد تومان که ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) را حدود 4 میلیون نفر افزایش می‌دهد.