محسن پروان دبیر همایش «فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار»  با بیان اینکه در سال های گذشته قیمت فولاد ایران در همایش هایی در کشورهای دیگر مثل امارات متحده عریب تعیین می شد درباره علت برگزاری این همایش ها افزود: این همایش ها با هدف برقراری تعامل میان اجزای پیکره فولاد از فعالان حوزه معدن گرفته تا بازار یرگزار خواهدشد.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری_تحلیلی «فولادنیوز» مطرح کرد: کشور ما بزرگ ترین تولیدکننده، صادرکننده و مصرف کننده در خاورمیانه است افزود: ادامه این همایش ها در امارات متحده عربی به هیچ رو به سود صنعت فولاد کشور نبود.

پروان با خاطرنشان کردن اینکه در حوزه فولاد اشتباهات جبران ناپذیری داشته ایم ادامه داد: در حوزه فولاد ما با سه الزام رو به رو هستیم: اول اینکه باید در حوزه سنگ آهن به اکتشاف دست بزنیم. دوم اینکه زیرساخت های مان را در حوزه حمل و نقل و ریلی ترمیم کنیم و در اخر اینکه هر کدام از طرح های مان را که میتونیم همین امروز به  جنوب کشور منتقل کنیم. وی با حیاتی خواندن این سه مولفه تاکید کرد: اگر این سه الزام به موقع اجرایی نشود ما در ده سال آینده با صنعت ورشکسته فولاد مواجه خواهیم بود.