عبور جمعیت بیکاران جهان از مرز ۲۰۰ میلیون نفر

 تحقیقات جدید این سازمان نشان می دهد جمیعت بیکاران جهان امسال ۳.۴ میلیون نفر و سال آینده ۲.۷ میلیون نفر افزایش پیدا می کند زیرا نیروی کار با روند سریع‌تری از مشاغلی که ایجاد می شوند، رشد می کند.

 طبق پیش بینی سازمان بین‌المللی کار، نرخ بیکاری در سال جاری میلادی رشد ملایمی خواهد داشت و از ۵.۷ درصد در سال گذشته، به ۵.۸ درصد افزایش پیدا می کند.

گای رایدر، مدیر کل سازمان بین‌المللی کار، در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش اندک میزان بیکاری به معنای وجود ۳.۴ میلیون بیکار در سراسر جهان است. شمار بیکاران در سراسر جهان در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰۱ میلیون نفر می‌رسد و ۲.۷ میلیون نفر دیگر در سال ۲۰۱۸ به این رقم اضافه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این وضعیت به دلیل این است که رشد نیروی کار از روند اشتغالزایی فراتر رفته است. ما همچنان با چالش ترمیم خسارات حاصل از بحران اقتصادی و اجتماعی جهانی و ایجاد شغل باکیفیت برای ده‌ها میلیون نفری که هر سال وارد بازار کار می شوند، روبه‌رو هستیم.

به گفته رییس سازمان بین‌المللی کار، رشد اقتصادی از نظر سطح و درجه دربرگیری همچنان مایوس‌کننده و ضعیف‌تر از حد معمول خواهد بود.

گای رایدر خاطرنشان کرد: این وضعیت تصویر نگران‌کننده‌ای برای اقتصاد جهانی و توانایی آن برای ایجاد مشاغل کافی ترسیم می‌کند. تداوم سطح بالای اشکال آسیب‌پذیر اشتغال به همراه عدم پیشرفت شفاف در کیفیت شغلی حتی در کشورهایی که آمار اشتغال آنها رو به بهبود بوده، هشداردهنده است.

سازمان بین المللی کار در گزارش جداگانه ای اعلام کرد رشد جهانی دستمزد با در نظر گرفتن تورم، در سال ۲۰۱۵ به آهسته‌ترین روند در چهار سال گذشته رسید. افزایش دستمزد در بعضی از اقتصادهای توسعه یافته شامل آمریکا و آلمان به اندازه کافی نبود تا کاهش دستمزد در اقتصادهای دیگر را جبران کند.

بر اساس گزارش سی ان ان مانی، شمار افرادی که کار می کنند اما همچنان فقیر مانده اند، بالا مانده است. نیمی از نیروی کار در آسیا و حدود دو سوم از نیروی کار در جنوب صحرای آفریقا در فقر شدید یا متوسطی بسر می برند.

طبق گزارش سازمان بین الملی کار، اقتصادهای در حال توسعه به خصوص در آمریکای لاتین شاهد بزرگترین افزایش میزان بیکاری در سال ۲۰۱۷ خواهند بود و در حالیکه بیکاری در نقاطی مانند اروپا، آمریکا و کانادا احتمالا کاهش پیدا می کند این کاهش کند خواهد بود.

سازمان بین المللی کار هشدار داد بیکاری بلندمدت به مشکل بزرگی در اروپا و آمریکای شمالی تبدیل می شود. تقریبا نیمی از افراد بیکار در اروپا و یک چهارم در آمریکا، بیش از شش ماه است که در جست و جوی کار بوده اند.