تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر ارزش دلار

 آغاز ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" موجب شد ارزش دلار در معاملات امروز بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شود. سرمایه‌گذاران بازارهای ارز ترجیح می‌دهند کمی صبر کنند تا سیاست‌های اجرایی دولت ترامپ را مشاهده کرده و پس از آن اقدام به خرید و فروش دلار کنند.

 

در همین حال ارزش یورو به بالاترین سطح در بیش از یک ماه اخیر رسید. هر یورو با 4 دهم درصد رشد معادل 1.074 دلار ارزشگذاری شد. این رقم بالاترین سطح از 8 دسامبر 2016 محسوب می‌شود.

 

ارزش هر دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 4 دهم درصد سقوط کرد و در رقم 100.37 ثابت ماند.

 

"بارت واکابایاشی"، رئیس یک دفتر صرافی در هنگ‌کنگ، گفت: دلار به سختی فروش می‌رود در حالیکه یورو به بالاترین ارزش خود در یک ماه اخیر رسیده است. به نظر می‌رسد تردید سرمایه‌گذاران درباره دولت جدید ترامپ و به ویژه سخنرانی وی در روز تحلیف عامل این موضوع بوده است.

 

ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف بر یک نکته تاکید داشت و آن "قرار دادن آمریکا در اولویت" بود. این موضوع امید سرمایه‌گذاران خارجی را درباره طرح‌های ترامپ برای تقویت بازارهای خارجی کمرنگ کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که ابتدای ماه با روزنامه وال استریت ژورنال انجام داد، اظهار داشت: شرکت‌ها و کارخانه‌های آمریکایی در شرایط کنونی قادر به رقابت با چین نیستند زیرا دلار گرانقیمت تلاش‌های ما را نابود می‌کند.