میوه دوباره گران شد

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به وضعیت بازار میوه در روزهای پایانی سال اظهار داشت: علی رغم فروانی میوه و کسادی بازار قیمت‌ها بالاست و نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت‌ها طی روزهای آتی به کدام سمت و سو می‌رود.

 

وی نرخ هر کیلو پرتقال تامسون جنوب را ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا از ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، نارنگی بندرعباس ۸ تا ۱۱، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴، گریپ فروت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

 

مهاجران با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها گفت: هر کیلو سیب سفید با نرخ ۶ هزار تومان، سیب قرمز ۵ هزار تومان، موز ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کیوی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال ۶۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

 

وی نرخ هر کیلو خیار گلخانه از ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد واضافه کرد: قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته‌ای ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ هزار تومان، سیب زمینی و پیاز هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان است.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به تأثیر عرضه پرتقال‌های وارداتی بر قیمت‌های داخلی بیان کرد: پرتقال‌های مصری در حال ذخیره سازی در سردخانه‌های اطراف است تا در زمان مقرر به بازار عرضه شود و از آنجا که قیمت میوه تنظیم بازار کمتر از میوه‌های داخلی است می‌تواند تعادل قیمت را به همراه داشته باشد.

 

مهاجران در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طی روزهای آتی تصریح کرد: با توجه به آنکه خرید میوه از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود از این رو نمی‌توان اظهار نظری راجع به عرضه و تقاضا داشت.