مخالفت شورای نگهبان با لایحه «سقف حقوق مدیران»

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه از سوی مجلس به این شورا در جلسه شب گذشته (17 اسفند) گفت: بخشی از مواد ارجاعی مجلس شورای اسلامی نسبت به لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه شب گذشته شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که تبصره 38 این لایحه نیز بخشی از آن بود.

وی افزود: در این جلسه اعضای شورای نگهبان همچنان بر نظر قبلی خود بر ایرادات پیشین نسبت به تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه اصرار کردند و همان ایرادات قبلی نسبت به این لایحه وارد شد.

کدخدایی تاکید کرد: شورای نگهبان پیش‌تر نیز درباره ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه نظرش این بود که برای جلوگیری از خروج و گردش نخبگان از چرخه مدیریتی در مشاغل خاص تمهیداتی مطرح شود و اصلا ما نظری نسبت به میزان حقوق و دستمزد نداشتیم و افزایش سقف 30 درصدی برای مدیران نیز از سوی مجلس مطرح شده بود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ایراد شورای نگهبان نبست به تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه که به افزایش سقف دستمزد برای مدیران در مشاغل خاص تاکید دارد به مجلس ارسال شده و اگر مجلس نیز مجدد بر نظر قبلی خود اصرار کند، این تبصره به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می‌شود.

وی به بخش دیگری از جلسه شب گذشته شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه بخشی از لایحه بودجه 96 نیز مورد بررسی قرار گرفت که ادامه آن در جلسه فوق‌العاده هفته‌ آینده بررسی می‌شود.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که آیا لایحه بودجه 96 تا پایان امسال تعیین‌ تکلیف و بررسی می‌شود؟ گفت: هنوز چیزی مشخص نیست، اما ما در شورای نگهبان تلاش می‌کنیم آن را در اسرع وقت بررسی کرده و به مجلس اعلام نظر کنیم.