دیوید برمن استاد دانشگاه صنعتی درسدن آلمان روز گذشته در گفت و گو با شبكه ماهواره ای zdf آلمان از عملكرد علی اكبر محرابیان وزیر صنایع و معادن ایران دفاع كرد.

به گزارش آتی نیوز؛ مجری این برنامه در خصوص اثرگذاری تحریم ها و فشارهای بین المللی بر صنعت ایران نظر این استاد دانشگاه را جویا شد وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه zdf آلمان گفت: زمانی که محرابیان در دوره دولت گذشته به منظور کسب رای اعتماد و تصدی پست وزارت صنایع و معادن به مجلس ایران معرفی شد، تصور برخی بر این بود که این اقدام دولت تنها به دلیل جبران خلاء ناشی از کنار رفتن وزیر قبلی و یک نوع رفع تکلیف و از سر ناچاری بوده است.

برمن تاکید کرد: اما رفته رفته، و مدتی پس از جلوس محرابیان بر کرسی وزارت، و گذر هوشمندانه و توفیق آمیز وی از التهابات و بحران های آغازین دوره وزارت، که عمدتا از سوی منتقدان دولت و تحریم های سنگین علیه صنعت کشور برایش آفریده شد، و جو سنگینی را رقم زد، مشخص شد که او مدیری قابل و فردی باهوش است و برگزیده شدنش، ابتدا به عنوان قائم مقام و بعد وزارت صنایع، بیراه و بی دلیل نبوده است، و در نهایت همین عوامل بودند که زمینه را برای انتخاب مجدد وی در دولت دهم فراهم کردند.

وی ادامه داد: فراموش نباید کرد که محرابیان در دوره ای قبول وزارت کرده، که سنگین ترین هجمه ها به انضمام تحریم های سهمگین علیه وصنعت ایران درجریان است و به نظر می رسد این وزیر جوان تاکنون توانسته صنعت کشور را در برابر این تحریم ها ایمن نگاه دارد.
این استاد دانشگاه گفت: به نظر می رسد تعامل بین ایران و آلمان بتواند برای هر دو کشور در حوزه صنعت اثرات مثبتی را در بر داشته باشد و آلمان باید به دنبال ایجاد این تعامل تجاری باشد.
وی در خاتمه این گفت و گو تلویزیونی اشاره ای به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه درسدن کرد و تصریح نمود: من آینده ای خوبی برای صنعت ایران متصور هستم به شرطی که مسئولان ایرانی از این همه پتانسیل بکر به نحو احسن استفاده کنند.