کاهش ۶تا۱۰درصد قیمت موبایل در بازار

سرویس اقتصادی افکار نیوز - ابراهیم درستی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افکار نیوز با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات گوشی تا ۷۵ درصد بازار دیگر برای قاچاقچان سودی ندارد گفت: با اجرای کاهش تعرفه بین ۶ تا ۱۰ درصد کاهش قیمت در این بازار ایجاد شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی افکار نیوز، وی ادامه داد: از آنجایی که کالای همچون موبایل به نسبت سایر کالاهای وارداتی حجم کوچک و سود سرشاری دارد و بیش از ۸ هزار کیلومتر از مرز خاکی کشور ما مجهز به سیستم مدار بسته نیست باید راهکاری از جمله کاهش تعرفه بتوان به طور منطقی و در ست مانع از قاچاق این کالا شویم.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری تصریح کرد: اتحادیه صنف لوازم صوتی و تصویری با همکاری شورای اصناف کشور طرحی مصوب کرده‌ که بر اساس آن از نیمه دوم تیرماه به صورت محسوس و نامحسوس گشت‌های ویژه نظارتی از سوی وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور برای جلوگیری از تخلفات صنف تشکیل می‌شود و با هر گونه تخلفی بنابر قانون نظارت با متخلفانی که اقدام به گران‌فروشی، نداشتن برچسب یا قاچاق کالا کنند، برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بستری مناسبی برای وارد کنندگان ایجاد شود که با تشویق آنها برای پر کردن بازار مانع از قاچاق موبایل به کشور شود افزود: فرهنگ سازی درمیان مردم نیز برای استفاده از کالای با کیفیت وبا ضمانت دارای خدمات پس از فروش نیز بسیار پر اهمیت است.
رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری در ادامه تصریح کرد: نظارت بر بخش خدمات پس از فروش از سوی اتحادیه بسیار افزایش یافته تا مردم تشویق به خرید کالای با کیفت و ضمانت دار شوند.

درستی خاطر نشان کرد: بازار خوب و روشنی برای موبایل کشور پیش بینی می کنیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک قاچاق در این بازار منتفی شود.
رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری درخصوص قیمت های LCD وLEDگفت: در فصل پاییز پس از بازگشایی مدارس به دلیل کاهش سفر، تقاضا برای خرید انواع ای. سی. دی، ال. ای. دی و دستگاه های سینمای خانگی افزایش پیدا می کند.

وی با اعتقاد به اینکه در حال حاضر بهترین زمان خرید لوازم صوتی و تصویری است توضیح داد: اگر دلار ثبات داشته باشد فکر می کنم افزایش قیمتی در روزهای پاییز و زمستان سال جاری در بازار لوازم صوتی وجود نداشته باشد. خوشبختانه کلیه وارد کنندگان در این رابطه همکاری های لازم را داشته اند.

درستی در پایان گفت: اگر معدود وارد کنندگانی هم بوده اند که قیمت ها را افزایش داده اند با نظارت های لازم جلوی آنها نیز گرفته خواهد شد و مشکلی در این رابطه هم وجود ندارد.