قیمت نجومی نوبرانه ها در بازار میوه

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم برای خرید میوه‌های نوبرانه رونق خاصی بر بازار حاکم است.

وی قیمت هر کیلو گوجه سبز نوبرانه را ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو گوجه سبز قاچاق ۵۰ هزارتومان، چاقاله بادام ریز از ۲۵ تا ۳۵، توت فرنگی کرجی ۱۵، توت فرنگی گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار تومان، ملون هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، هندوانه ۷۰۰ تا هزار تومان است.
مهاجران با اشاره به قیمت سایر میوه‌ها گفت: هر کیلو خیار گلخانه‌ای ۳ هزار و ۵۰۰، خیار بوته‌ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، موز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵، پرتقال جنوب ۵ تا ۶ هزار تومان، سیب سفید درجه یک ۶ هزار تومان، سیب قرمز درجه یک ۵ هزار تومان، کیوی ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ در میادین به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سیب زمینی را هزارو ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، پیاز ۶۰۰ تا هزار و ۲۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.
به گفته وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است.
مهاجران در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طی روزهای آتی بیان کرد: با توجه به افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه در بازار طی روزهای آتی شاهد کاهش قیمت میوه‌های زمستانه و نوبرانه خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین وضعیت عرضه میوه‌های قاچاق تصریح کرد: گرچه عرضه میوه‌های قاچاق نسبت به ایام قبل از عید در میدان کاهش یافته، اما همچنان شاهد عرضه انواع مختلفی از میوه‌های فرنگی در ظرف‌های ایرانی هستیم.