گوجه فرنگی ارزان می شود

 حسین مهاجران در خصوص آخرین وضعیت قیمت میوه در میدان میوه و تره بار اصلی تهران گفت: امسال به دلیل وفور میوه های تابستانی کمبودی در بازار نداریم. هیچ گزارشی از آسیب میوه های تابستانی وجود ندارد و به همین دلیل پیش بینی نمی کنیم قیمت میوه در بازار با تنش مواجه شود.

وی افزود: هفته گذشته قیمت گوجه فرنگی با افزایش مواجه شد، که امروز این قیمت در دامنه 1000 تا 2000 تومان برای هر کیلو مواجه است. اما مقادیری گوجه فرنگی از شهر دزفول به سمت تهران بارگیری شده است که به محض ورود به میدان میوه و تره بار اصلی تهران قیمت این محصول در سراسر پایتخت کاهش پیدا می کند و انواع مختلف آن به محدوده کمتر از 2000 تا 1000 تومان می رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص قیمت پیاز در میدان میوه و تره بار گفت: سال گذشته استقبال از پیاز در بازار کم بود، همین موضوع هم سبب شد امسال تمایل کشاورزان به کاشت این محصول کم شود. با کاهش عرضه این محصول تا حدی شاهد افزایش قیمت در بازار هستیم. اما این وضعیت پایدار نیست و حداکثر تا 10 روز دیگر قیمت ها کاهش پیدا می کند و شرایط عرضه پیاز به نحوی نیست که در بازار بحران ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برای ماه رمضان هم پیش بینی کمبود میوه نداریم. به خصوص هندوانه که فصل عرضه آن شروع شده است و عرضه این محصول به بازار هم زمان با برداشت این محصول از مزرعه است و به صورت تازه به بازار می رسد. خرما هم که دیگر محصول مصرفی ماه رمضان است، به میزان کافی ذخیره شده است و عرضه گسترده آن آستانه ماه رمضان آغاز خواهد شد.