رد پیشنهاد انگلیس برای تامین مالی هواپیماهای نو

 اصغر فخریه کاشان درخصوص تامین مالی هواپیماهای خریداری شده از سوی آژانس اعتبار صادرات انگلیس اظهار کرد: آژانس اعتبار صادرات انگلیس به ما پیشنهاد تامین مالی خرید هواپیماهای نو را ارائه داد. ولی ما با آنها مذاکره نکردیم و پیشنهادشان را رد کردیم علت آن نیز این است که ما سیاست های کلی کشور را دنبال می کنیم. اگر به ما اجازه ندهند مذاکره نخواهیم کرد.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل درخصوص علت لغو خرید هوایپما از شرکت میتسوبیشی ژاپن نیز اظهار کرد: مشکل ما با میتسوبیشی این بود که زمانی که آنها برای تحویل هواپیما معین کردند و برنامه تحویل هواپیما ارائه دادند، زمانی بود که به درد ما نمی خورد ضمن اینکه ما با آنها هیچ تفاهمنامه ای امضا نکردیم و صرفا مذاکره داشتیم که در حال حاضر این مذاکرات متوقف شده است.

وی استخدام خلبان خارجی از سوی هما برای به پرواز درآوردن هواپیمای ای تی آر گفت: ما هیچ گونه استخدام خلبان خارجی نداریم و کمپانی سازنده هواپیما موظف به آموزش به خلبانان ماست.

فخریه کاشان در خصوص ورود اولین هواپیمای ای تی آر در هفته جاری تصریح کرد: نخستین هواپیمای خریداری شده از شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای تی آر مدل ۶۰۰-۷۲ صبح چهارشنبه ساعت ۱۰ وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.