زخم زبان‌های ترامپ قیمت طلا را بالا برد

 از آنجایی‌که بی‌ثباتی سیاسی منجر شد تا سرمایه‌گذاران طلا را به دارایی‌های پرریسکی نظیر بازار بورس ترجیح دهند، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین رقم 4 هفته گذشته رسید.

کارستن منکه تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «ما سر و صداهای سیاسی از سوی ترامپ و دولت آمریکا داشتیم و عوامل بی‌ثباتی در بازار به طور کلی داشتیم که قیمت طلا را تقویت کرد. اوراق قرضه نیز کاهش یافت.»

پس از اینکه ترامپ همپیمانان ناتو را زخم زبان زد و سیاست‌های تجاری آلمان را محکوم کرد، رهبران کشورهای ثروتمند جهان در مذاکره با دونالد ترامپ در نشست جی 7 با مشکل مواجه شدند.

طلا اغلب در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی با استقبال مواجه می‌شود.

هر اونس طلا با 11.09 دلار افزایش 1266.76 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها به 1268.69 دلار هم رسید که بالاترین قیمت از یک می به حساب می‌رود. طلا طی هفته گذشته حدود یک درصد افزایش ارزش داشت و برای سومین هفته متوالی افزایش را ثبت کرد.

بسیاری از تاجران به علت تعطیلات «روز یادبود» در آمریکا و انگلیس و با توجه به اینکه بسیاری از بازارهای مالی در روز دوشنبه بسته است در معاملات حضور نداشتند.

منکه افزود: «ما انتظار داریم که در ماه ژوئن یک افزایش نرخ بهره داشته باشیم و شاهد تقویت دوباره دلار خواهیم بود.»

آمارهای روز جمعه نشان داد که تولیدناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست 1.2 درصد رشد کرده است. این آمار دلار را تقویت کرد.