سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل درخواست قطر

 از زمان قطع روابط سیاسی قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر عمان تلاش کرده است تا خلاء ناشی از این بحران را برای قطر پر کند.

بر همین اساس با توجه به قطع برخی پروازها بین قطر و کشورهای منطقه و متضرر شدن شرکت هواپیمایی قطر، عمان تعداد پروازهای بیشتری را بین دوحه و مسقط ایجاد کرده است. قرار است از فردا تعداد پروازهای روزانه دوحه ـ مسقط افزایش یابد.

عربستان، بحرین و امارات مسیر هوایی خود را به روی هواپیماهای قطر بسته‌اند و به همین دلیل پروازهای مسیرهای هوایی قطر به این سه کشور، متوقف شده است. از سوی دیگر بسته شدن آسمان این سه کشور باعث شده است که هواپیماهای قطری برای رسیدن به مقاصد خود مسیر بیشتری را طی کرده و زمان بیشتری را صرف کنند.

بنا به اعلام مرکز اطلاعات هوانوردی، شرکت هواپیمایی قطر روازنه 25 پرواز به امارات، 20 پرواز به عربستان و 6 پرواز به بحرین داشته که همه این پروازها لغو شده است. عمان همچنین در تلاش است تا با ارائه خدمات به حجاج قطری مسیر پروزای دوحه ـ مسقط ـ جده را در اختیار آنها قرار دهد.

هفته گذشته تلاش‌ها برای مذاکره در راستای باز شدن آسمان سه کشور همسایه قطر به روی هواپیماهای این کشور بدون نتیجه پایان یافت. هفته گذشته قطر از سازمان بین‌المللی هوانوردی مسافری خواست تا در موضوع بسته شدن آسمان کشورهای همسایه دخالت کند، اما این سازمان اعلام کرده که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده است.