آخرین وضعیت توزیع میوه های ممنوعه خارجی در بازار

سید حسین مهاجران درباره آخرین وضعیت توزیع میوه های ممنوعه خارجی در بازار اظهارداشت: در حال حاضر عرضه این میوه ها در بازار کاهش بسیار زیادی یافته است.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۳ قلم میوه ممنوعه خارجی در بازار خرید و فروش می شود، گفت: سیب فرانسوی، آووکادو ترکیه و لیموترش بزریل، آفریقا، مصر و ترکیه از جمله میوه هایی هستند که هنوز به صورت غیرمجاز در بازار ما عرضه می شوند.  

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره اینکه دلیل کاهش عرضه این محصولات در بازار چیست؟ افزود: پیگیری های مکرر و نظارت های سرسختانه بازرسان دولتی و همچنین وفور تولیدات داخلی از جمله دلایل این مساله هستند.  

مهاجران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت پیاز در بازار، اظهارداشت: قیمت هرکیلوگرم پیاز با کیفیت در حال حاضر بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و پیاز با کیفیت پایین تر کیلویی ۲۸۰۰ تومان است.  

وی درباره اینکه چه زمانی شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود، گفت: در حدود ۱۵ تا ۲۰ روز آینده که محصول جدید وارد بازار شود قیمت این محصول افت می کند اما درباره میزان کاهش قیمت آن فعلا نمی توان اظهارنظری کرد.  

مهاجران افزود: مناطقی مانند شیراز و  حاشیه شهر تهران نقاطی هستند که آنجا پیاز کشت می شود و این محصولات در حدود ۲۰ روز آینده وارد بازار خواهند شد.

وی درباره افزایش قیمت سیب زمینی نیز گفت: سیب زمینی افزایش قیمتی نداشته و هم اکنون قیمت هرکیلوگرم از آن بین ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان است.