به گزارش مهر، کریم صادق زاده شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز بازنشستگان و تکریم خانواده اظهار داشت: در صورتی که در سال ۸۹ در حالیکه نرخ تورم ۱۰.۸ درصد بود مستمری ها فقط شش درصد افزایش یافت و در سال ۹۰ با توجه به اینکه نرخ رسمی تورم ۱۲.۱ درصد بود این افزایش ۱۰ درصد در نظر گرفته شد که ما بازنشستگانانتظار داریم که این بدهی ۴.۸ درصد و ۲.۱ درصد مانده سریعا پرداخت شود.

ویوضعیت نامناسب همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را یکی از مسایل مهم این قشر عنوان کرد و گفت: به دنبال پیگیریهای انجام شده برای اجرای همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس بند ۳۹ قانون بودجه کشور در سال ۸۸، تخصیص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه تصویب شد که اجرای آن با پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز و مابقی شامل یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه نه تنها مانده است بلکه هیچ عملیات افزایشی هم در این ارتباط در سال بعد از آن صورت نگرفته است.

صادقزاده توفیق خدمت به بازنشستگان و مستمری بگیران و بیمه شدگان را در گروحمایت، تعامل و همکاری هایسه جانبه دولت، کانونهای بازنشستگی و مسئولان تامین اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه این تعامل و توجه در دوره جدید مدیریت سازمان، علیرغم کاستی ها و موانعی که بر سر راه بازنشستگان است بسیار روانتر، قانونمندتر و صمیمانه تر از دوران گذشته انجام پذیرفته است و جامعه بازنشستگان حمایت همه جانبه خود را از برنامه های دکتر حافظی اعلام می کند.

کریم صادق زادهبا اشاره به اینکه برپایی این نشستها به منظور ایجاد همگرایی مناسب بازنشستگانو مستمری بگیرانجهت طرح مشکلات و درخواست های بازنشستگان از مسئولان و تامین منافعاین قشر نتایج مطلوبی را بدنبال خواهد داشت، گفت: ما در مقابل بازنشستگان و مستمری بگیران مسئول و در جهت رفاه و افزایش و حل و فصل صدها مشکلات و معضلات و نیازها و خواسته هایشان پاسخگو هستیم.

ویافزود: ما به عنوان ذینفعان اصلی صندوق سازمان تامین اجتماعی مکلف به صیانت از منابع مالی و حمایت همه جانبه از سازمان تامین اجتماعی در تمام عرصه ها هستیم.

صادقزادهبا اشارهبه حق الناس بودن دارایی های سازمانتامین اجتماعی و بدهیهای انباشته دولت و کارفرمایان به این صندوق گفت: عدم پرداخت این دیون توسط دولت و کارفرمایان به سازمان باعثکمرنگ شدن ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران وایجاد مشکلات فراوان برای این قشر خواهد شد.

کریم صادق زادهبا بیان اینکه منابع این کشور باید عادلانه و به تناسب جمعیت در میان همه اقشار جامعهتوزیع شود، گفت: حمایت جدی از بازنشستگانو توجه به نیازهای معنوی و مادی آن ضامن افزایش بهره وری و بازدهی نیروهای مولد فعلی جامعه است چرا که جوانان امروز آینده خود را در چهره بازنشستگان و خردمندانمی بینند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریزدر ادامه از مجلسیان و دولتمردانخواست تا با توجه به کاهش توان مالی و افزایش میزان تورم در سالجاری و به منظور حفظ شان و حرمت بازنشستگان کشوری و لشکری خواستار افزایش کمک های جانبیسازمان مانند حق همسر و اولاد، مسکن و بن و همچنین در جهت برخورداری بازنشستگان ۷۰ سال به بالا از مزایای بیمه عمر و سایر امکانات و از اعطای کارت منزلت و استفاده از تسهیلات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگان بالای ۶۰ سالو احداثخانه مهر بازنشستگان شد.

صادق زاده در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی ازمسئولان دولتی و سازمان تامین اجتماعی که همواره حامی بازنشستگان هستند خواستار حفظ استقلال، یکپارچگی و صیانت از منابع مالی سازمان تامین اجتماعی به عنوان صندوق بین النسلی شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کانونهای شهرستان مراغه و شبستر به عنوان کانونهای فعال و از دو جانباز بازنشسته جنگ تحمیلی با اهدای لوح تقدیر و تقدیم هدایایی تجلیل و به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان مسابقه فرهنگی هنری هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.